- 0
- 3
„To nowy okres” – Always z Natalią Kaczmarek walczą z tabu miesiączki w sporcie
Always podejmuje współpracę z mistrzynią olimpijską Natalią Kaczmarek. Celem jest przełamanie tabu, jakim jest miesiączka w sporcie. Badania przeprowadzone przez markę wykazały, że 61% profesjonalnych zawodniczek sportowych w Europie doświadcza lęku przed miesiączką.
Marka Always jest oficjalnym partnerem zapewniającym produkty menstruacyjne podczas Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu. Chce zająć się tematem okresu i sportu, aby pomóc przełamać bariery dla kolejnych pokoleń. Ambasadorką kampanii „To nowy okres” została Natalia Kaczmarek, polska lekkoatletka specjalizująca się w biegu na 400 m i mistrzyni olimpijska w sztafecie.
Cele kampanii to:
- pomoc w wyeliminowaniu lęku przed miesiączką w świecie sportu,
- podniesienie świadomości na temat wpływu miesiączki na zawodniczki sportowe,
- zintensyfikowanie rozmów o wpływie miesiączki na zawodniczki.
Najnowsze badania przeprowadzone na rynku brytyjskim zlecone przez Always* pokazują, że 61% z nich nadal doświadcza lęku przed miesiączką, który zniechęca je do uprawiania sportu. Według badań z rynku polskiego z września 2023 r. 77% zawodniczek wyznaje, że miesiączka i potrzeby kobiet z nią związane nie są uwzględniane w środowisku sportowym. Z kolei 54% kobiet uprawiających sport zostało wykluczonych z udziału w zawodach z powodu miesiączki.
W ramach kampanii „To nowy okres” marka będzie również dostarczać pakiety edukacyjne dla nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów. Ma to umożliwić otwarty dialog między nimi a młodymi sportowczyniami na temat cyklu miesiączkowego. Ponadto produkty Always mają być łatwo dostępne dla zawodniczek w wiosce olimpijskiej i poza nią.
*„Always Female Athletes Research”, październik 2023, próba N=1007 sportowczyń
- 3