Mniej ofert pracy dla copywriterów – Rocketjobs.pl - Marketing przy Kawie
Maleje liczba ofert pracy dla copywriterów, specjalistów od SEO i contentu – badanie Rocketjobs.pl
  • 0
  • 1
8.05.2024

Maleje liczba ofert pracy dla copywriterów, specjalistów od SEO i contentu – badanie Rocketjobs.pl

W I kwartale 2024 r. liczba ofert pracy dla osób zawodowo zajmujących się pracą z tekstem spadła o ponad 1/3 względem ubiegłego roku. Tak wynika z danych portalu pracy Rocketjobs.pl.

W Q1 2024 r. o ponad 30% spadła rdr liczba ofert pracy na stanowiska związane z copywritingiem. Tak wynika z danych Rocketjobs.pl na podstawie analizy ogłoszeń opublikowanych w okresie styczeń-marzec 2024 r.

Szczególne spadki zanotowano w rekrutacjach na stanowiska:

  • content designer (-90%),
  • content writer (-88%),
  • copywriter (-64%).

Trend widoczny jest jednak w całej grupie zawodów związanych z tworzeniem treści i SEO:

  • SEO copywriter (-7,69%),
  • content marketing specialist (-2,5%),
  • SEO cpecialist (-32,32%).

W raporcie Cpl Poland, Justjoin.it i Rocketjobs.pl „AI i rynek pracy w Polsce” zdecydowana większość badanych wskazuje, że obszary, w których AI może wpłynąć na spadek zatrudnienia, to głównie:

  • tłumaczenia i copywriting (ponad 80% wskazań),
  • tworzenie grafik i obsługa klienta (ponad 65% wskazań).

Generatywne modele AI, takie jak Chat GPT, zyskują na popularności jako narzędzie do tworzenia treści o różnorodnej tematyce

Są już powszechnie używane w pracy kreatywnej. Obejmuje to proces od pisania artykułów, treści postów i reklam po generowanie dialogów i innych treści marketingowych.

– Spadek liczby ofert pracy na stanowiska związane z copywritingiem stanowi wyraźny sygnał dla branży. Coraz bardziej powszechne wykorzystanie zaawansowanych algorytmów i narzędzi opartych na sztucznej inteligencji sprawia, że coraz więcej zadań, w tym także tych związanych z copywritingiem, może być wykonywanych dzięki automatyzacji.

Jednak przyczyn tej sytuacji można szukać także w ogólnej kondycji rynku pracy oraz redukcji budżetów, również tych marketingowych. W takiej sytuacji koszty związane z zatrudnianiem copywriterów są stosunkowo łatwe do obcięcia. Może to przyczynić się do spadku liczby ogłoszeń w tym obszarze. Dodatkowo wielu freelancerów oferuje swoje usługi po niższych kosztach względem pracowników na pełny etat. To również może wpływać na zmniejszenie liczby ofert pracy dla copywriterów – komentuje Justyna Krzewska, HR generalist w Justjoin.it i Rocketjobs.pl.

8 maja 2024