Program lojalnościowy Avios i spot bez AI - Marketing przy Kawie
Spot programu lojalnościowego British Airways bez efektów cyfrowych: ludzie sunący na elektrycznych deskach po morzu
  • 1
  • 3
8.04.2024

Spot programu lojalnościowego British Airways bez efektów cyfrowych: ludzie sunący na elektrycznych deskach po morzu

Reklama Avios, programu lojalnościowego British Airways, oparta jest na prostym, choć trudnym w realizacji pomyśle. Jest nim pokazanie, jak grupa ludzi w codziennych ubraniach płynie z dużą prędkością po morzu na elektrycznych deskach surfingowych. A wszystko to bez korzystania z obrazów generowanych komputerowo.

Spot zatytułowany „Everyday” zbudowany jest wokół jednej sceny. Pierwszy kadr pokazuje zwyczajnie wyglądającego starszego mężczyznę o azjatyckich rysach twarzy. Ubrany w koszulę, krawat i kurtkę, początkowo wygląda na zamyślonego na tle błękitnego morza. Dopiero po kilku sekundach okazuje się, że stoi na elektrycznej desce surfingowej (tzw. e-foil). Celem jest pokazanie, że punkty Avios można zbierać, kupując bilety lotnicze, ale również wykonując codzienne transakcje. Rajd na deskach to metaforyczna droga do wymarzonych wakacji.

Rozmach sceny podkreśla ścieżka dźwiękowa, czyli utwór „Seasons (Waiting On You)” amerykańskiego zespołu synth-popowego Future Island.

Spot nakręcono bez obrazów generowanych cyfrowo

Twórcom zależało na realizmie i autentyczności. W związku z tym produkcja wymagała pokonania kilku wyzwań.

  • Po pierwsze, elektryczne deski są nowością i niewielu potrafi dobrze na nich pływać. Tymczasem trzeba było znaleźć 35 takich osób, w dodatku niewyglądających jak typowi surferzy.
  • Po drugie, trudno było ustawić tak dużą liczbę desek w odpowiednim szyku. Z początku strumień odrzutu jednych desek wywoływał fale i wywracał te płynące za nimi. A przecież jadący mieli jednocześnie odgrywać czynności takie jak picie kawy czy zamawianie i wiezienie zakupów do domu.
  • Trzecim wyzwaniem była pogoda.

Zdjęcia kręcono na północy Majorki, w dużej, otwartej zatoce. Deski e-foil zapewniają efekt unoszenia się nad wodą dopiero przy dużej prędkości. Potrzeba było prawie kilometra, by płynący nabrali tempa i ustawili się w szyku. Towarzyszyły im drony kręcące zbliżenia, a obok, równolegle płynęły łodzie. Wszystko to było trudne do skoordynowania. W sumie grający w spocie pokonali na deskach ponad 60 km.

Spot stworzyła agencja Uncommon Creative Studio, wyreżyserował Sam Walker, a wyprodukował Pulse Films. Koordynatorem kaskaderów był Boris Martinez („No Time To Die”, „Ultimatum Bourne’a”, „Skyfall”).

  • 3
Spot programu lojalnościowego Avios (British Airways)

Spot programu lojalnościowego Avios (British Airways)

Spot programu lojalnościowego Avios (British Airways)
Spot programu lojalnościowe British Airways Avios

8 kwietnia 2024

5 kwietnia 2024