VTuber Pepsi promuje zmianę marki Pepsi Max na Pepsi Zero
  • 0
  • 3
25.04.2024

VTuber Pepsi promuje zmianę marki Pepsi Max na Pepsi Zero

Pepsi zastępuje Pepsi Max nowym produktem – Pepsi Zero. Zmianę promuje m.in. przez stworzenie postaci VTubera Zero.

19 kwietnia Pepsi rozpoczęła w Polsce kampanię rebrandingową Pepsi Max. Wprowadza na rynek nową nazwę – Pepsi Zero. Częścią szerszej strategii globalnego rebrandingu jest VTuber o imieniu Zero. Ma funkcjonować jako wirtualny influencer nowej marki. Nowa postać ma zaangażować społeczność graczy i fanów kultury pop, odzwierciedlając wartości marki – otwartość i radość.

VTuber to twórca treści online, który korzysta z wygenerowanego komputerowo awatara. Dzięki połączeniu technologii rozpoznawania ruchu oraz animacji cyfrowej może wcielać się w wirtualne postacie, często inspirowane kulturą anime. Stanowi odpowiedź na rosnące zainteresowanie Vtubingiem, szczególnie w Azji.

Zero zadebiutował na platformie streamingowej Twitch na początku kwietnia jako streamer @max_zero98

Przedstawiono go odbiorcom jako zagadkowego Vtubera 2D, czyli wirtualnego pasjonata gier związanego z marką Pepsi. Prowadził streamy zarówno ze znanymi gamerami, takimi jak Nieuczesana, Awizo, Slayproxx, BlackFireIce, jak i te samotne. Podczas rozgrywek w niespodziewanym momencie opuszczał grę.

– Kiedy gracz wychodzi z gry, w dole ekranu pojawia się informacja „Max opuścił grę”. Jest to jasny sygnał o zakończeniu rozgrywki. Zdecydowaliśmy się na wpisanie odejścia Maxa w mechanikę gier, ponieważ był to konkretny przekaz dla odbiorcy. W przypadku naszej aktywacji ma to również wymiar konsumencki, ponieważ Pepsi Max opuściło półki sklepowe. Podkreślenie tej zmiany w przestrzeni gamingowej wymagało to od nas wprowadzenia Maxa do świata gier i streamingu – wyjaśnia Zofia Kopczyńska, senior brand manager Pepsi Zero

Podczas jednego ze streamów, na który zaproszono zaangażowanych w aktywację streamerów i ich społeczności, pojawiło się odliczanie. Po upływie dwudziestu minut i wybiciu godziny zero Vtuber przedstawił się odbiorcom w nowej wersji. Jego awatar przybrał postać 3D spójną z nową identyfikacją marki.

Graczom oficjalnie przedstawiono maxZERO_98

Działanie miało na celu podkreślenie, że Max opuścił grę, a teraz jego miejsce przejmuje Zero. Vtuber podczas streamu przeprosił odbiorców, że niespodziewanie zniknął zarówno z gry, jak i półek sklepowych. W trakcie wydarzenia Zero zagrał z innymi uczestnikami w Fortnite na obrandowanej mapie powstałej w ramach współpracy Pepsi z Epic Games. Na niej odbyła się kluczowa rozgrywka Vtubera Zero z Nieuczesaną, Awizo, Slayproxxem i BlackFireIce. Plan rozgrywki podzielony był na 4 rundy. Prowadzącym był Zero, a pozostali streamerzy mieli za zadanie ukryć się na mapie. Po dwóch rozgrywkach do gry Zero ze streamerami dołączyli już widzowie.

Celem kampanii jest nie tylko promocja Pepsi Zero. Ma ona również zaangażować młodszą generację konsumentów poprzez innowacyjne działania w przestrzeni cyfrowej.

Za strategię komunikacji odpowiada Feeders Agency. Produkcję VTubera i realizację komunikacji powierzono CFA. Działania PR koordynuje Flywheel Public Relations. Kampania będzie kontynuowana do końca kwietnia. Zero – jako VTuber – będzie nadal aktywny w sieci, prowadząc samodzielne streamy oraz współpracując z innymi streamerami i ich społecznościami.

  • 3
VTuber Pepsi Zero w Fortnite

VTuber Zero w Fortnite

VTuber Pepsi Zero w Fortnite
VTuber Pepsi Zero w Fortnite

25 kwietnia 2024