Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej ma nowe logo
  • 0
  • 7
23.02.2021

Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej ma nowe logo

Z okazji 110-lecia działalności Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej zyskało nowe logo i system identyfikacji wizualnej. Opracowano też nową architekturę informacji i nawigacji na stronie internetowej.

Projekt wymagał połączenia wielu kontrastów oraz niespójności zbiorów. Z jednej strony ponad 100-letnia historia muzeum wymagająca uszanowania. Z drugiej współczesność wsparta charakterystyczną, nowoczesną bryłą budynku nominowaną do nagrody Miesa van der Rohe. Projektu nie ułatwiał fakt różnorodności zbiorów oraz tematyki – co wynika z profilu działalności muzeum opartego na dziedzictwie kunstkamery.

Sygnet powstał z połączenia motywów zaczerpniętych z dwóch źródeł.

  • Pierwszy – trzy tarcze herbowe – nawiązuje do publikacji Towarzystwa Przyjaciół Nauki w Przemyślu, gdzie na okładce z 1910 r. znajdował się rysunek autorstwa M. Tchórzewskiego, przedstawiający postać husarza oraz trzech herbów: Państwa Polskiego, Ziemi Przemyskiej oraz Miasta Przemyśla. Wspólnym elementem każdego z nich jest korona.
  • Drugi motyw odnosi się bezpośrednio do symboliki Ziemi Przemyskiej, której nazwa stanowi część nazwy muzeum. W jej herbie widnieje charakterystyczny dwugłowy orzeł, którego rysunek jest efektem połączenia konturów tarcz herbowych i dodania elementu tzw. uzbrojenia – dzioba – oraz atrybutu – korony.

Powstałe logo zdefiniowało koncept przewodniego motywu graficznego, który bazuje na multiplikacji tarcz. Kolorystyka wynika ze spójnych elementów: barw herbu Ziemi Przemyskiej oraz Miasta Przemyśla. Połączenie granatu i złotych detali ma współgrać z historyczną, jak i współczesną działalnością muzeum.

Realizacja objęła także oddziały MNZP, których dotychczasowy sposób kształtowania wizerunku sprawiał wrażenie oddzielnych instytucji. Powstały system identyfikacji wizualnej ma zapewniać spójność oraz wystarczającą indywidualność każdemu z oddziałów. W dodatku ma też funkcję informacyjną – dobrane kolory nawiązują do elewacji budynków, co sprawia, że turysta zyskuje większą łatwość nawigacyjną, zwiedzając Przemyśl.

Projekt standaryzuje podręcznik identyfikacji wizualnej. Pozwala on zrozumieć konstrukcję logo oraz sposób tworzenia kolejnych elementów tożsamości wizualnej.

Opracowano także nową architekturę informacji i nawigacji oraz sposób prezentacji różnego rodzaju publikacji na stronie internetowej. Kluczowy wysiłek został włożony w zaprojektowanie interfejsu, który ma zapewniać odpowiednie wartości użytkowe, ale także zachowywać pewną wyrazistość wizualną, jaką powinna wyróżniać się jednostka kulturalna.

Nowy projekt zawiera koncept nowych funkcjonalności – rezerwacji online biletów oraz przewodników. Stworzono je z dbałością o względy UX.

Projekt dla Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej przygotowało S’sense – Brand Studio.

  • Koordynacja projektu: Iwona Bobko (MNZP)/Marcin Tkaczyk
  • Logo design: Juliusz Bachta, Marcin Tkaczyk
  • Konsultant: Wiesław Grzegorczyk
  • Brand design: Juliusz Bachta, Marcin Tkaczyk
  • Webdesign (UX/UI): Marcin Tkaczyk
  • Projekty papeterii, podręcznik tożsamości wizualnej: Juliusz Bachta
  • 7
Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej

Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej – stare i nowe logo

23 lutego 2021

22 lutego 2021