- 2
- 2
Gwiazdy światowego futbolu w kampanii Pepsi
Pepsi rozpoczęła kampanię „Fizz”, w której wykorzystuje różnorodne style kultury. Stawiając na połączenie muzyki oraz futbolu, marka zachęca świat do zerwania z konwencją, oczekiwaniami, a także wyjścia poza zamkniętą przestrzeń jednorodności. W reklamach zobaczymy takich piłkarzy, jak Leo Messi, Paul Pogba, Shanice van de Sanden oraz Jadon Sancho.
Spot zatytułowany „PopFizzAhh” bawi się zmysłami, zadając pytania nie tylko o to, jak wygląda i smakuje cola, ale też o to, jakie wydaje dźwięki. Do tego projektu Pepsi zaangażowała człowieka o wielu talentach – to brytyjski artysta i komik Michael Dapaah. Jego zadaniem było wydobycie z napoju brzmienia i zaprezentowanie światu efektu.
W tegorocznej globalnej kampanii piłkarskiej brandu, związanej z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Mistrzyń UEFA, po raz kolejny udział biorą światowej klasy piłkarze i piłkarki. Listę nazwisk otwiera Leo Messi wraz z mistrzem świata Paulem Pogbą. Do drużyny Pepsi dołączają też Jadon Sancho (Borussia Dortmund) i Shanice van de Sanden (zwyciężczyni Ligi Mistrzyń UEFA).
Przewodnim elementem kampanii jest spot „Fizz to Life” (w dwóch wersjach – z puszką Pepsi Blue oraz Pepsi Max). Film prezentuje umiejętności piłkarskie do specjalnie stworzonego na potrzeby klipu utworu „Rotate”. Jego autorzy to Becky G oraz dwukrotnie nominowany do nagrody Grammy Burn Boy znany z fuzji dźwięków z afrykańskimi rytmami.
W filmie bohaterowie prezentują talenty piłkarskie, efektowne przebieranie nogami oraz drybling, raz po raz wyskakując z plakatów i okładek pism rozmieszczonych na ścianach pomieszczenia. Reżyserką spotu jest Brytyjka Raine Allen-Miller.
Kompozycja „Rotate” wykorzystana w filmie zostanie użyta także jako podkład dla treści publikowanych na platformach społecznościowych. Fani będą mieli tam okazję wejść w interakcję z ulubionymi graczami w sposób, jakiego wcześniej nie doświadczyli, m.in. w ramach rozgrywki piłkarskiej typu duet na platformie TikTok.
Limitowana seria opakowań stworzona na potrzeby kampanii przedstawia sylwetki czworga graczy. Zapewnia przy tym dodatkowe doświadczenia w rzeczywistości rozszerzonej. Za pośrednictwem kodu QR umieszczanego na opakowaniach konsumenci będą mogli zagrać w interaktywną grę z udziałem idoli oraz podzielić się informacjami o wyniku rozgrywki za pośrednictwem Instagram Stories.
Kampania „Fizz” potrwa przez cały rok i będzie realizowana z wykorzystaniem różnorodnych nośników informacji. Będzie zwracać uwagę na najgorętszą ostatnio muzykę oraz ważne dla wszystkich okazje do spożywania przekąsek i posiłków. W kolejnych miesiącach roku pojawiać się będą dalsze odsłony kampanii. Weźmie w nich udział Michael Dapaah, jak też inni zaskakujący goście z listy współpracujących z Pepsi sportowców oraz artystów. Powstanie ponadto nowa oprawa graficzna napojów Pepsi.
W Polsce kampania stawiać będzie na podkreślenie współpracy marki z najważniejszymi piłkarzami świata. Jednym z istotnych elementów działań marketingowych i sprzedażowych będzie wprowadzenie do oferty limitowanej linii puszek. W sklepach pojawią się puszki Pepsi Blue o pojemności 0,33 l w wersji slim oraz standardowej, jak również 0,5 l, a także Pepsi Max o pojemności 0,33 l w wersji slim. Na tych puszkach znajdą się wizerunki zawodników drużyny Pepsi.
Wybrane opakowania zbiorcze butelek i puszek w sklepach zabezpieczone będą folią z wizerunkami graczy, aby dodatkowo podkreślić skojarzenia marki ze światowej klasy futbolem.
Oprócz tego w punktach sprzedaży prowadzone będą działania wizerunkowe. W sklepach pojawią się materiały marketingowe z wizerunkiem Messiego, a dopełnieniem całości działań będzie wspólna kampania marek Pepsi i Lay’s pod nazwą „Idealne na mecz”. Będzie zachęcać fanów do wyboru zestawu Pepsi oraz chipsów Lay’s.
- 2