Media mają zapłacić składkę solidarnościową na walkę z pandemią. Podstawą naliczenia przychody z reklamy
  • 0
  • 1
1.02.2021

Media mają zapłacić składkę solidarnościową na walkę z pandemią. Podstawą naliczenia przychody z reklamy

Jak ustalił portal wPolityce.pl, rząd w najbliższym czasie zajmie się projektem ustawy, który ma zapewnić dodatkowe dochody NFZ oraz finansowanie Funduszowi Wsparcia Kultury. Pieniądze mają pochodzić ze „składki solidarnościowej” nałożonej na wydawców, w tym także technologicznych gigantów, naliczanej od przychodów z reklam.

Opłata miałaby objąć wszystkie telewizje i rozgłośnie radiowe (w tym publiczne), prasę, operatorów reklamy OOH oraz kina. Zostałaby nałożona także na firmy świadczące usługi reklamy internetowej na terytorium Polski, w tym Google, Facebooka czy Allegro.

Stawka ma być zróżnicowana w odniesieniu do niektórych kategorii reklam, których promocja może wiązać się z kosztami społecznymi (np. wyroby medyczne, napoje słodzone, gry hazardowe). Jak podaje wPolityce, możliwe, że wyższą stawkę będą musieli zapłacić najwięksi gracze.

Z obowiązku płacenia składki mają być wyłączone najmniejsze media tradycyjne. Wydawcy prasowi będą płacili niską stawkę do pewnego poziomu przychodów. W przypadku reklamy internetowej stawka będzie jednolita.

Projekt ma trafić do Rządowego Centrum Legislacji. Sejm mógłby się nim zająć w marcu, a nowe rozwiązania weszłyby w życie w ciągu kilku miesięcy.

Źródło: wpolityce.pl

  • 1
Media zapłacą składkę solidarnościową na walkę z pandemią?

Media zapłacą składkę solidarnościową na walkę z pandemią?

1 lutego 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1.02.2021

Reklama online ponownie na plusie w trzecim kwartale 2020 (IAB Polska/PwC AdEx)

Trzeci kwartał 2020 r. przyniósł spodziewane odbicie dynamiki rozwojowej reklamy online. Wartość komunikacji cyfrowej wzrosła w tym czasie o ponad 4% w porównaniu do tego samego okresu 2019 r. Choć całkowita wartość rynku w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. była jeszcze nieznacznie ujemna (-0,4%), w poszczególnych miesiącach widoczny jest wyraźny trend wzrostowy i czwarty kwartał mógł ostatecznie zaowocować wynikiem dodatnim.