- 0
- 1
Media mają zapłacić składkę solidarnościową na walkę z pandemią. Podstawą naliczenia przychody z reklamy
Jak ustalił portal wPolityce.pl, rząd w najbliższym czasie zajmie się projektem ustawy, który ma zapewnić dodatkowe dochody NFZ oraz finansowanie Funduszowi Wsparcia Kultury. Pieniądze mają pochodzić ze „składki solidarnościowej” nałożonej na wydawców, w tym także technologicznych gigantów, naliczanej od przychodów z reklam.
Opłata miałaby objąć wszystkie telewizje i rozgłośnie radiowe (w tym publiczne), prasę, operatorów reklamy OOH oraz kina. Zostałaby nałożona także na firmy świadczące usługi reklamy internetowej na terytorium Polski, w tym Google, Facebooka czy Allegro.
Stawka ma być zróżnicowana w odniesieniu do niektórych kategorii reklam, których promocja może wiązać się z kosztami społecznymi (np. wyroby medyczne, napoje słodzone, gry hazardowe). Jak podaje wPolityce, możliwe, że wyższą stawkę będą musieli zapłacić najwięksi gracze.
Z obowiązku płacenia składki mają być wyłączone najmniejsze media tradycyjne. Wydawcy prasowi będą płacili niską stawkę do pewnego poziomu przychodów. W przypadku reklamy internetowej stawka będzie jednolita.
Projekt ma trafić do Rządowego Centrum Legislacji. Sejm mógłby się nim zająć w marcu, a nowe rozwiązania weszłyby w życie w ciągu kilku miesięcy.
Źródło: wpolityce.pl
- 1