Budweiser nie przygotuje reklamy na Super Bowl. W zamian obiecuje edukować w zakresie szczepień
  • 1
  • 1
26.01.2021

Budweiser nie przygotuje reklamy na Super Bowl. W zamian obiecuje edukować w zakresie szczepień

Koncern Anheuser-Busch zapowiedział, że po raz pierwszy od 1983 r. nie przygotuje reklamy Budweisera na Super Bowl. Obiecuje zamiast tego przekierować pieniądze na zakup czasu antenowego na kampanie związane ze szczepieniami przeciw Covid-19.

Mowa o milionie dolarów, które koncern przekaże na reklamy na rzecz:

  • szczepionek i działań edukacyjnych Ad Council – organizacji non profit, która pomaga w prowadzeniu kampanii publicznych,
  • Covid Collaborative – koalicji ekspertów i instytucji zajmujących się zdrowiem publicznym.

Marka Budweiser była głęboko zaangażowana w produkcję reklamy na 55. Super Bowl, kiedy amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków po raz pierwszy zatwierdziła szczepionkę przeciwko Covid-19 – powiedziała Monica Rustgi, wiceprezes marketingu Budweisera.

Jak podkreśla, menedżerowie marki dostrzegli rolę marketingu w przezwyciężaniu wahań dotyczących szczepień wśród niektórych konsumentów.

Budweiser mógł oczywiście zdecydować się na reklamę na Super Bowl i wspomnieć w niej o szczepionce. Uznano jednak, że skuteczniejsze będzie prowadzenie kampanii w miarę rozwoju sytuacji, wzrostu liczby osób zakwalifikowanych do szczepienia oraz zapasów szczepionek.

Ludzie zobaczą te wiadomości częściej, niż gdyby Budweiser wyemitował w trakcie gry pojedynczy spot o tematyce szczepionkowej – wyjaśnia Rustgi.

Nie oznacza to, że Budweiser całkowicie zamilknie w kontekście Super Bowl. Jeszcze przed finałem opublikował w Internecie wideo upamiętniające wytrwałość Amerykanów podczas pandemii, a także pojawienie się szczepionek. Film jest też zapowiedzią decyzji marki o rezygnacji z emisji reklamy podczas finału rozgrywek.

Ponadto inne marki koncernu Anheuser-Busch będą obecne podczas Super Bowl. Planowane są reklamy marek: Bud Light, Bud Light Seltzer Lemonade, Michelob Ultra i Michelob Ultra Organic Seltzer oraz samego koncernu.

Źródło: www.wsj.com

  • 1
Budweiser nie przygotuje reklamy na Super Bowl

Budweiser nie przygotuje reklamy na Super Bowl

26 stycznia 2021