„Niewidzialne psy” – kampania Schroniska na Paluchu
  • 1
  • 3
2.04.2024

„Niewidzialne psy” – kampania Schroniska na Paluchu

W Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych (4 kwietnia) rusza kampania Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego w Warszawie. Ma zwrócić uwagę na podświadome ludzkie bariery związane z adopcją psów z czarnym umaszczeniem.

Pracownicy i wolontariusze Schroniska na Paluchu od lat zauważają niewielką popularność czarnych psów, które są ignorowane i najrzadziej adoptowane. Ich zdaniem powodów może być wiele:

  • Ciemna maść zwierząt jest trudna do sfotografowania. Bardzo często na zdjęciach wyglądają one jak czarna plama.
  • W boksach schroniskowych zdecydowanie trudniej dostrzec psy z czarnym umaszczeniem niż ich jaśniejszych współtowarzyszy. Kojce są pozbawione światła, więc psy w ciemności zlewają się z otoczeniem.
  • Nie bez znaczenia są także stereotypy kulturowe. Czarne psy są postrzegane jako agresywne, a sam czarny kolor w Europie jest synonimem śmierci i złych lub nieczystych intencji.

Problem dostrzegła również agencja Saatchi & Saatchi podczas pracy nad bożonarodzeniową aktywacją dla Schroniska na Paluchu. Jednym z jej bohaterów był ciemno umaszczony pies Dragon. Uchwycenie rysów Dragona stało się wyzwaniem dla teamu kreatywnego agencji. Insight ten stał się impulsem do powstania kampanii „Niewidzialne psy”. Jej celem jest zredukowanie podświadomych barier towarzyszących osobom decydującym się na adopcje.

Bohaterem kampanii „Niewidzialne psy” ponownie stał się Dragon. Agencja opracowała trójwymiarowy model sylwetki zwierzęcia. Wyeksponowana sylwetka Dragona jest symbolem-pomnikiem wszystkich czarnych psów, które w schroniskach czekają na swój dom.

Start kampanii wyznaczono na symboliczną datę 4 kwietnia, czyli Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych

W ciągu kolejnych trzech tygodni materiały pojawią się w social mediach, na nośnikach digitalowych i DOOH oraz w radiu. Kampania została zrealizowana przez agencje należące do Publicis Groupe. Koncepcję i materiały kreatywne oraz strategię komunikacji przygotowało Saatchi & Saatchi. Za strategiczne planowanie oraz zakup mediów odpowiada Zenith, działania w kanałach digitalowych koordynuje Performics. Produkcję materiałów audio powierzono studiu Prodigious.

„Niewidzialne psy” są drugim wspólnym projektem Schroniska na Paluchu oraz Saatchi & Saatchi. W 2023 r. agencja zrealizowała dla schroniska kampanię „Singielka z Twojej okolicy”. Akcja promowała długoterminowe zaangażowanie się w wolontariat polegający na wyprowadzaniu psów. Realizacja zdobyła:

  • nagrodę główną konkursu Kreatura w kategorii „Kampanie społeczne/CSR”,
  • wyróżnienia Mixx Awards w kategorii „Mixx for Good Purpose”,
  • Golden Arrow w kategorii „Non Profit”.
  • 3
Kampania Schroniska na Paluchu

Kampania Schroniska na Paluchu

Kampania Schroniska na Paluchu
Kampania Schroniska na Paluchu

2 kwietnia 2024