Jeden z głównych inwestorów Unilevera krytykuje brand purpose
  • 0
  • 1
14.01.2022

Jeden z głównych inwestorów Unilevera krytykuje brand purpose

W zeszłym roku CEO Unilevera zasugerował, że celem marki majonezu Hellmann’s powinna być walka z marnowaniem żywności. Jeden z głównych inwestorów skwitował to słowami: „Firma, która czuje, że musi zdefiniować cel majonezu Hellmann’s, naszym zdaniem wyraźnie straciła wątek”.

CEO Alan Jope podkreślił, że marnowanie żywności znacząco przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych. Wszystko, co może pomóc w ich redukcji, z zasady musi być dobre.

Jak stwierdził Terry Smith, założyciel Fundsmith Equity Fund, Unilever ma obsesję na punkcie podkreślania swoich związków ze zrównoważonym rozwojem. To, że firma koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i brand purpose, określił jako śmieszne. Twierdzi przy tym, że taka strategia doprowadziła do słabych wyników giganta FMCG w ubiegłym roku.

Smith obwinił też firmę za słabe wyniki swojego funduszu w 2021 r. Ujawnił, że Unilever był drugą najsłabszą firmą w portfelu w zeszłym roku – tylko amerykański Brown-Forman osiągnął gorsze zwroty. Ponadto w swoim corocznym liście do inwestorów funduszu Smith skrytykował odmowę sprzedaży lodów Ben & Jerry’s na terenie izraelskich osiedli na okupowanych terytoriach palestyńskich.

Fundusz będzie jednak nadal miał swoje udziały w Unileverze. Smith wierzy bowiem, że silne marki i dystrybucja w końcu zatriumfują. Fundsmith jest dziewiątym co do wielkości udziałowcem Unilevera. Posiada 0,8% udziałów w firmie od 2011 r.

Postawy korporacyjne wobec zrównoważonego rozwoju zmieniają się wraz z ewolucją myślenia o środowisku, społeczeństwie i zarządzaniu (ESG). Jednocześnie badania wskazują, że konsumenci mają pozytywne nastawienie do marek, które poważnie traktują takie kwestie. Są więc istotne argumenty marketingowe za włączaniem CSR-u w branding.

Ale gdy pandemia się przedłuża, a inflacja rośnie, całkiem możliwe, że zrównoważony rozwój usunie się w cień. Ożywienie gospodarcze stanowi priorytet dla marek, a dla wielu konsumentów kluczowym czynnikiem skłaniającym do zakupu jest przystępność cenowa. Nacisk ze strony aktywnych inwestorów, aby zwrócić uwagę na zyski i wzrost, może sygnalizować ponowną potrzebę oceny strategii marketingowych.

Źródło: www.marketingweek.com

  • 1
brand purpose

Inwestor Unilevera krytykuje brand purpose

RAFAŁ MACIĄG

1 tydzień temu

SCR od zawsze był i jest częścią BRANDINGU.
( natomiast ze swojej natury ani on ani żaden jego aspekt nie może być "BRAND PURPOSE" dla żadnego marki FMCG ).
To byłaby taktyczno-strategiczna NIEDORZECZNOŚĆ!
Jedynym "Brand Purpose" dla Hellmann’s jest bycie królem ( majonezu ).
... i wszyscy bedą szczęśliwi :) :)

14 stycznia 2022

13 stycznia 2022