Oferteo.pl rozpoczyna zmianę identyfikacji wizualnej
  • 0
  • 1
14.01.2022

Oferteo.pl rozpoczyna zmianę identyfikacji wizualnej

Oferteo – właściciel internetowej platformy usług Oferteo.pl, w grudniu ubiegłego roku rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej marki. W następstwie tego powstało nowe logo, które ma symbolizować ideę działalności firmy polegającą na łączeniu ze sobą̨ interesów dwóch podmiotów: zleceniodawców oraz wykonawców usług.

Oferteo.pl jest internetową platformą dla szerokiego spektrum usług. Platforma działa w modelu reverse marketplace, gdzie zleceniodawca określa potrzebę, a wykonawcy składają oferty. Dzięki temu jedno zlecenie umożliwia otrzymanie wielu natychmiastowych, dostosowanych ofert, które może wybrać zleceniodawca.

Po trzynastu latach funkcjonowania znaku firmowego Oferteo w grudniu 2021 r. zaprezentowano nowe logo oraz odświeżono interfejs platformy.

Zmiany identyfikacji wizualnej naszej platformy są naturalną konsekwencją rozwoju i dojrzałości Oferteo, które może się już pochwalić 10 mln nawiązanych kontaktów pomiędzy zlecającymi a wykonawcami. Rozpoczęliśmy intensywne działania, których celem jest wzrost rozpoznawalności marki, co za tym idzie dotarcie do jeszcze większej liczby potencjalnych użytkowników – mówi Karol Grygiel, członek zarządu odpowiedzialny za dział marketingu Oferteo.

Stworzenie nowej identyfikacji marki powierzone zostało agencji Mohi.to. Proces projektowy poprzedzony został dogłębną analizą marki. Na podstawie zebranej wiedzy powstała nowa propozycja znaku, która rozwija koncept oraz ideę łączenia ze sobą dwóch podmiotów. W typografię nowego logo wkomponowane zostały profile symbolizujące dwie strony użytkowników serwisu.

Dwie kolorowe linie podkreślają znajdujące się w nazwie „o” i tworzą z nimi symboliczne sylwetki ludzkie. Pomarańczowa ma reprezentować osobę poszukującą, a niebieska – uosabiać wykonawcę. Cały znak bazuje na prostej, geometrycznej typografii, podkreślającej profesjonalizm. Zastosowane rozwiązania miały zbliżyć nowy znak do charakterystycznych cech marki, które zostały zauważone przez użytkowników platformy.

Kolejnym obszarem w naszych działaniach marketingowych, któremu chcemy poświęcić uwagę, jest komunikacja i zarządzanie marką. W grudniu 2021 nawiązaliśmy współpracę z Karoliną Legułą-Leszczyńską. Ma ona bogate doświadczenie agencyjne zdobyte w domu mediowym Universal McCann oraz jako niezależny konsultant specjalizujący się w strategiach marketingowych, komunikacyjnych, mediowych i transformacji cyfrowej, a teraz będzie odpowiedzialna za budowanie wizerunku i reputacji naszej marki – dopowiada Karol Grygiel.

Wynikiem rozpoczętej współpracy jest opracowanie kompleksowej strategii pozycjonowania marki. W ramach pierwszych działań związanych z tym procesem w grudniu 2021 r. Oferteo przeprowadziło wśród użytkowników platformy ankietę dotyczącą atrybutów brandu.

Na podstawie jej wyników zidentyfikowaliśmy m.in. kluczowe atrybuty, wśród których wyróżnione zostały: marka pomocna, przydatna, szybka, łatwa w obsłudze, wskazane przez ponad 50% respondentów. Niemal równie wysoko oceniony został atrybut „wspiera rozwój biznesu”, co jest dla nas równie ważne, gdyż jest wyrazem zaufania do naszej platformy. Daje nam to solidne podstawy komunikacyjne, które pomogą nam w realizacji wspomnianych wyżej celów – podsumowuje Karolina Leguła-Leszczyńska.

  • 1
Oferteo.pl

Nowe logo Oferteo.pl

13 stycznia 2022