Generacja Z i użytkownicy TikToka w Polsce – raport agencji Open Mobi
  • 0
  • 1
7.02.2020

Generacja Z i użytkownicy TikToka w Polsce – raport agencji Open Mobi

Kocha ubrania z sieciówek, sięga po popularne kosmetyki, jako przekąskę wybiera chipsy, a w wolnych chwilach tańczy. Taki obraz użytkownika TikToka wyłania się z badania Open Mobi. Agencja opublikowała raport dotyczący polskich tiktokerów.

Generacja Z i sposoby komunikowania się z nią
Generacja Z już niebawem będzie stanowiła jedną z najważniejszych grup konsumentów. Dziś komunikacja z nią to prawdziwe wyzwanie dla marek. Zetki to digital natives – osoby, które nie znają świata sprzed Internetu. Preferują media społecznościowe nastawione na krótkie wizualne przekazy.

W porównaniu do milenialsów pokolenie Z ma krótszy czas skupienia uwagi (do 8 sekund) przy jednoczesnym większym jej rozproszeniu (5 ekranów jednocześnie). To grupa, która pomija reklamy oraz rzadziej podejmuje pochopne decyzje.

Według ostatnich danych TikTok jako jedno z niewielu mediów społecznościowych odnotowuje wzrost średniego czasu trwania sesji (+48%; długość jednej sesja wynosi średnio 5 minut 19 sekund). Jednocześnie jest trzecią z najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce (po Messengerze i WhatsAppie). Liczba jego polskich użytkowników wynosi 2,5 mln.

Zachowania użytkowników TikToka
Jak wynika z badania, najwięcej użytkowników korzysta z TikToka co najmniej od roku (79%). Ponad połowa osób spędza na nim więcej niż godzinę dziennie (57%).

To platforma twórców. 85% respondentów tworzy tiktoki (krótkie wideo), a 56% zajmuje się tym codziennie. Tiktokerzy najczęściej nagrywają samych siebie, głównie na potrzeby popularnego formatu #hashtagchallenge (49%). 77% użytkowników nagrywa tiktoki w domu, w czasie wolnym – po szkole (62%) oraz w weekendy (49%).

Decyzje zakupowe tiktokerów
Użytkownicy TikToka wydają pieniądze przede wszystkim na ubrania. Na dalszych pozycjach znalazły się słodycze i napoje, kosmetyki oraz gry. Wśród najpopularniejszych marek wymieniane są: Sinsay, Ziaja i Adidas. Sportami, które najczęściej wskazywali tiktokerzy, są taniec, siatkówka, gry komputerowe (e-sport).

„Fortnite”, McDonald’s i Tymbark to kolejne marki najbardziej rozpoznawalne wśród użytkowników TikToka.

Cały raport jest dostępny do pobrania na stronie www.openmobi.pl/raporttiktok po pozostawieniu danych.

O badaniu
Badanie „Użytkownik TikToka w Polsce” zostało przeprowadzone przez agencję Open Mobi między 26 września a 12 października 2019 r. metodą CAWI. Wzięło w nim udział 1008 osób.

Respondenci odpowiadali na 27 pytań związanych z użytkowaniem aplikacji TikTok oraz swoimi zwyczajami zakupowymi w kategoriach odzież, kosmetyki i przekąski. W badaniu wykorzystano pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz dodatkowe pola na pogłębienie odpowiedzi.

  • 1
Generacja Z – użytkownicy TikToka

Jacy są polscy użytkownicy TikToka?

7 lutego 2020

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
7.02.2020

Branża pozaspożywczego handlu detalicznego po raz trzeci liderem w zarządzaniu doświadczeniami klientów w Polsce. Raport KPMG

Firmy w Polsce coraz skuteczniej budują pozytywne doświadczenia klientów. Kolejny rok ankietowani konsumenci ocenili wyżej doświadczenia oferowane przez marki – wskaźnik customer experience excellence wzrósł o 3,5 proc. r/r. Najwyżej oceniono firmy z branży pozaspożywczego handlu detalicznego, gastronomii i turystyki. Największy wzrost odnotowała branża bankowa, a spadek – branża telekomunikacyjna. Takie wyniki przyniosła trzecia edycja badania KPMG.

  • 3
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
7.02.2020

Polacy wolą spędzać czas z telefonem niż z partnerem. T-Mobile tworzy inteligentną bieliznę, która ma odwrócić ten trend

55% Polaków w wieku 18–34 lata przyznaje, że czuli się ignorowani przez partnera ze względu na korzystanie z telefonu. 30% potwierdza, że zdarza im się więcej czasu spędzać przed smartfonem niż z partnerem [1]. T‑Mobile zachęca Polaków, by odłożyli smartfony na bok, wyciszyli się i byli bliżej swoich drugich połówek. Pomocna w tym może okazać się inteligenta bielizna Connected Underwear.