Dlaczego kampania Gillette o męskości oraz Coca-Coli z pustą butelką nie zadziałały? Recepta na skuteczny brand purposeDlaczego kampania Gillette o męskości oraz Coca-Coli z pustą butelką nie zadziałały? Recepta na skuteczny brand purposeDlaczego kampania Gillette o męskości oraz Coca-Coli z pustą butelką nie zadziałały? Recepta na skuteczny brand purposeDlaczego kampania Gillette o męskości oraz Coca-Coli z pustą butelką nie zadziałały? Recepta na skuteczny brand purpose
Coca-Cola potknęła się na plastikowej butelce (fot. Marketing przy Kawie)

Dlaczego kampania Gillette o męskości oraz Coca-Coli z pustą butelką nie zadziałały? Recepta na skuteczny brand purpose

Dlaczego kampania Gillette o męskości oraz Coca-Coli z pustą butelką nie zadziałały? Recepta na skuteczny brand purpose
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Ostatnio falę krytyki wywołała akcja Coca-Coli, która wysłała influencerom i mediom pustą plastikową butelkę. Dlaczego kolejne globalne i doświadczone marki tworzą kampanie brand purpose i popełniają ciągle te same błędy? Strateg Martina Olbertova zidentyfikowała cztery najczęstsze i podała praktyczną receptę, jak ich unikać.

Wystarczy drobny błąd marki, by internet rozgrzały setki negatywnych komentarzy. Coca-Cola potknęła się na plastikowej butelce rozesłanej do mediów i influencerów.

Dołączyła do niej list z prośbą o wyrzucenie butelki do odpowiedniego kosza, tak aby mogła zostać przetworzona i by nie stała się odpadem. Marka wskazywała, że w morzach i oceanach jest mnóstwo podobnych opakowań, w których listów nie ma.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się