Farmer Aldik w kampanii sieci sklepów Aldi
  • 4
  • 5
16.04.2024

Farmer Aldik w kampanii sieci sklepów Aldi

Aldi startuje z kampanią strategiczną z postacią Farmera Aldika. Celem działań jest podkreślenie jakości warzyw i owoców.

Materiały kampanii łączą ze sobą świat rzeczywisty z bajkową animacją. Aldika widzimy w roli eksperta zatrudnionego w sklepie sieci na stanowisku „starszy opiekun świeżości owoców i warzyw”. Farmer Aldik to postać stworzona z włóczki i filcu. Jego znaki rozpoznawcze to farmerski strój i słomkowy kapelusz, błękitne oczy oraz bujna włóczkowa broda.

Postać bohatera marki była tworzona etapowo – od rysunków i artworków aż po renderowanie postaci, nakładanie faktur i animacje autorstwa agencji Human Film.

Kampanii będą towarzyszyć specjalne akcje i promocje w kategorii warzyw i owoców

Pierwsze tego typu inicjatywy to:

  • obniżka cen wybranych owoców i warzyw do 40% od 15 kwietnia,
  • Wielki Festiwal Pomidorów, w którym sieć obniża ceny o 50%.

– Kampania została zaplanowana na szeroką skalę. Znajdą się w niej m.in.:

  • spoty reklamowe w telewizji,
  • działania online,
  • komunikacja w social mediach,
  • materiały POS,
  • komunikacja w gazetkach marki,
  • audiomarketing w miejscach sprzedaży.

Przygotowaliśmy również nietuzinkowe formy promocji w przestrzeni outdoorowej oraz szereg atrakcji i eventów w komunikacji wewnętrznej. Dzięki nim zespół Aldi będzie mógł dobrze poznać „nowego pracownika”. Na naszej stronie WWW nie zabraknie też różnego rodzaju przepisów i niespodzianek w postaci gier czy zdrapek z Aldikiem w roli głównej – wyjaśnia Jelena Konieczna, lider Zespołu Zarządzania Kampaniami Aldi Polska.

Kampania wystartowała 14 kwietnia. Za strategię, kreację platformy komunikacyjnej oraz realizację działań 360 stopni odpowiada agencja PZL. Współpracuje przy tym ze swoją siostrzaną agencją digitalową Buzzgrow.

– W PZL tego typu wyzwania i projekty lubimy najbardziej. Przygotowanie strategii komunikacji w tak zatłoczonej kategorii, jaką jest retail, było dla nas wyjątkowym wyzwaniem. Tu walka na ceny i promocje jest szalenie agresywna, a potrzeba wyróżnienia się jeszcze bardziej niezbędna. Uznaliśmy, że z jednej strony komunikacja musi oprzeć się na emocjach, ale jednocześnie wspierać główny cel działań, czyli przekaz o świeżości warzyw i owoców. A wszystko to powinno oprzeć się na wyróżnialnym formacie kreatywnym. Tak też powstał Farmer Aldik – brand hero, który jak nikt inny zna się na owocach i warzywach oraz potrafi o nich długo i barwnie opowiedzieć – wyjaśnia Michał Nadgrodkiewicz, dyrektor zarządzający PZL.

Kampania została zrealizowana we współpracy z domem produkcyjnym Dynamo. Animację postaci Farmera zrealizowało studio Human Film, a za udźwiękowienie odpowiadało Juice Studio.

  • 5
Farmer Aldik w kampanii sieci Aldi

Farmer Aldik w kampanii sieci Aldi

Farmer Aldik w kampanii sieci Aldi
Farmer Aldik w kampanii sieci Aldi
Farmer Aldik w kampanii sieci Aldi
Farmer Aldik w kampanii sieci Aldi

16 kwietnia 2024

15 kwietnia 2024