Carrefour otworzył swój pierwszy w Polsce sklep Bio
  • 0
  • 8
15.11.2019

Carrefour otworzył swój pierwszy w Polsce sklep Bio

Sieć Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy w kraju sklep Bio otwarty został 15 listopada w Warszawie.

Polska jest czwartym państwem, w którym rozwijany będzie koncept tych sklepów. Obecnie zakupy w sklepach Carrefour Bio można zrobić we Francji, w Belgii oraz Hiszpanii.

Jak wynika z badań, głównymi barierami w zakupach ekologicznych w Polsce są:

  • cena produktów bio, która jest wyższa od cen konwencjonalnie produkowanej żywności,
  • brak zaufania do jakości produktów certyfikowanych.

Jak przekonuje marka, dąży do demokratyzacji bio, czyli zapewnienia konsumentom powszechnego dostępu do produktów ekologicznych w niższych cenach. Podejmuje też działania zmierzające do wzmocnienia oferty wysokojakościowej żywności poprzez wsparcie rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce.

Wprowadzenie nowego formatu sklepów pod szyldem Carrefour Bio do Polski jest elementem konsekwentnie realizowanej strategii transformacji żywieniowej. Ekologiczna oferta Carrefour spotyka się w Polsce z uznaniem kupujących, czego dowodem jest jej dwucyfrowa dynamika sprzedaży w skali roku.

Dostrzegamy rosnącą wiedzę i oczekiwania klientów w zakresie zdrowego odżywiania i zbilansowanej diety. Reagujemy na potrzeby konsumentów i chcemy zagwarantować im stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości oraz w przystępnych cenach. Dlatego chcemy rozwijać koncept Carrefour Bio w Polsce i testować sklepy w kolejnych lokalizacjach – mówi Christophe Rabatel, prezes zarządu Carrefour Polska.

Pierwszy w Polsce sklep Carrefour Bio ma 153 m² powierzchni handlowej. Powierzchnię 27 m² zajmuje natomiast kącik kawowy z bezpłatnym WiFi. Klienci będą mogli tam wypić kawę lub zjeść kupiony produkt. W asortymencie sklepu znajduje się 250 rodzajów produktów świeżych. Należą do nich m.in.: warzywa i owoce sprzedawane na wagę, mięso, ryby, a także 2200 produktów pakowanych, w tym wina i inne alkohole. W sklepie znajdzie się również 250 produktów marki własnej Carrefour Bio.

Nowością będzie możliwość kupienia 50 produktów sypkich na wagę. Wśród nich będą m.in. płatki, kasze, makarony, rośliny strączkowe, kawa, bakalie. Miłośnicy herbat oraz przypraw będą mogli wybierać spośród 24 rodzajów tych produktów wyeksponowanych w szklanych słojach. W Carrefour Bio dostępne będzie również świeżo wypiekane pieczywo, a także wędliny, sery bio, ciasta i produkty garmażeryjne sprzedawane w ladach tradycyjnych.

W zakresie produktów niespożywczych szczególnie szeroko rozbudowana jest oferta ekodetergentów i kosmetyków naturalnych. Powstała także specjalna strefa produktów do makijażu.

W sklepie dostępna jest strefa Food to Go. Znajdą się w niej zdrowe przekąski, zupy oraz biokanapki przygotowywane na miejscu. Dodatkowo na klientów czekać będzie świeżo mielona ekologiczna kawa oraz świeżo wyciskane soki z owoców bio.

Carrefour zobowiązuje się do redukcji plastiku. Dlatego w sklepie nowego formatu istnieje możliwość korzystania z własnych opakowań, np. przy zakupie kawy lub produktów na wagę. Dodatkową opcją dla klientów poszukujących produktów bezpośrednio od rolników są odbiory w sklepie zamówień realizowanych poprzez platformę LokalnyRolnik.pl.

W sklepie Carrefour Bio postawiono na rozwiązania less waste i ekologiczne wyposażenie. Podłoga stworzona została z materiału pochodzącego w około połowie z recyklingu. Kupiono też energooszczędne lodówki zasilane propan-butanem.

Carrefour Bio jest zlokalizowany przy ul. Marszałkowskiej 87. Będzie otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30–21:30 oraz 8:30–20:30 w soboty i niedziele handlowe.

  • 8
Carrefour Bio

W Warszawie otwarto pierwszy sklep Carrefour Bio

14 listopada 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.11.2019

Zbliża się IX Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

28 i 29 listopada br. w Rzeszowie samorządowcy oraz marketingowcy z całej Polski spotkają się po raz dziewiąty. Porozmawiają o najnowszych trendach w promocji miast i regionów z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Temat przewodni tegorocznego Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach brzmi „Miejsce w mediach społecznościowych”. Ta edycja wydarzenia poświęcona będzie dyskusji nad znaczeniem marketingu miejsc w sieci.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.11.2019

Polski Alarm Smogowy stworzył billboard w kształcie płuc, które będą czernieć od polskiego powietrza

Polski Alarm Smogowy przygotował model ludzkich płuc kilkumetrowej wysokości. Pojawi się on w pięciu małopolskich miejscowościach oraz w Warszawie. Płuca będą „oddychać” przepuszczanym przez nie powietrzem i filtrować zawieszone w nim zanieczyszczenia. Przy dużym smogu po kilku dniach będzie można zaobserwować zmianę koloru spowodowaną osadzającym się na nich pyłem.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.11.2019

75 proc. milenialsów rezygnuje z zakupów w sklepach stacjonarnych przez braki towaru. Wyniki badania

75 proc. ankietowanych milenialsów i 53 proc. kupujących z pokolenia X przyznaje, że zdarzyło im się wyjść ze sklepu z pustymi rękami i kupić poszukiwany produkt przez Internet. Główną przyczyną, dla której detaliści odnotowują niższe wyniki sprzedaży w sklepach stacjonarnych, są problemy z zarządzaniem zapasami, w szczególności braki towaru – pokazuje 12. edycja badania „Global Shopper Study” firmy Zebra Technologies Corporation.