Do Carrefoura na zakupy z własnymi opakowaniami
  • 0
  • 3
17.07.2019

Do Carrefoura na zakupy z własnymi opakowaniami

Carrefour wprowadza możliwość zakupu produktów na wagę do własnych wielorazowych opakowań we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce. Akcji towarzyszy kampania informacyjna dla klientów.

Testy tej możliwości odbyły się w sklepach w Bydgoszczy i Toruniu. Teraz Carrefour wprowadza możliwość kupowania do własnych opakowań produktów na wagę we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce. Klienci, którym bliska jest idea less waste lub po prostu chcieliby zacząć robić zakupy w sposób bardziej przyjazny dla środowiska, mogą zabrać do sklepu swoje pudełeczka, woreczki lub słoiki.

W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.

Carrefour zachęca też do zakupu owoców i warzyw do swoich woreczków. W ramach zakupów do swoich opakowań we wszystkich bistro „Smacznie” działających przy hipermarketach Carrefour można napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku.

Obok zakupów do własnych opakowań wielorazowych Carrefour realizuje szereg inicjatyw w ramach strategii opakowaniowej firmy. Głównymi celami wyznaczonymi w tym obszarze są:

  • wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 r.,
  • wprowadzenie do sprzedaży toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 r.,
  • redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 r. o 5% w stosunku do roku 2017.

W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań. W 2018 r. udało się w nich wykorzystać 1,8 tony mniej plastiku. Z kolei w ramach redukcji wykorzystania tworzyw sztucznych do magazynowania i transportu – sieć zmniejszyła w 2018 r. ich zużycie o 35 ton.

„Act for Food” to kampania, którą Carrefour realizuje w ramach strategii transformacji żywieniowej. To odpowiedź na globalne wyzwania takie jak poszanowanie środowiska naturalnego, pochodzenie produktów oraz oczekiwania klientów. Inicjatywa ma pomagać w dbaniu o zdrowie i wspólną przyszłość, zgodnie z założeniem „gdy jesz lepiej, to żyjesz lepiej”. W ramach kampanii Carrefour promuje też konkretne działania mające na celu dbałość o dobrostan zwierząt i ochronę środowiska.

Obu tym inicjatywom towarzyszy ogólnopolska kampania informacyjna dla klientów. Prowadzona jest na nośnikach tradycyjnych i digitalowych w sklepach Carrefour Polska, w katalogach handlowych oraz poprzez działania w Internecie.

  • 3

17 lipca 2019

16 lipca 2019