Zbliża się IX Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
  • 0
  • 1
14.11.2019

Zbliża się IX Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

28 i 29 listopada br. w Rzeszowie samorządowcy oraz marketingowcy z całej Polski spotkają się po raz dziewiąty. Porozmawiają o najnowszych trendach w promocji miast i regionów z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Temat przewodni tegorocznego Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach brzmi „Miejsce w mediach społecznościowych”. Ta edycja wydarzenia poświęcona będzie dyskusji nad znaczeniem marketingu miejsc w sieci.

Kongres Innowacyjnego Marketingu powstał z myślą o samorządowcach, którzy na co dzień zajmują się promocją marki miejsca i szeroko rozumianym marketingiem terytorialnym. Rokrocznie gromadzi blisko 150 prezydentów miast, sekretarzy, dyrektorów wydziałów promocji jednostek samorządu terytorialnego oraz agencji marketingowych.

Z roku na rok wzrasta znaczenie mediów społecznościowych w działaniach promocyjnych i strategiach wizerunkowych samorządów. Jednym z najlepszych przykładów jest marka Małopolska.

Według danych zgromadzonych przez wykładowców AGH w Krakowie w dokumencie „Marketing miejsc w mediach społecznościowych”, w 2016 r.:

  • liczba fanów profilu marki Małopolska na Facebooku wynosiła 120 301,
  • na Instagramie marka ma 8760 obserwujących (stan na 30.08.2016).

W 2019 r. Małopolska odnotowała znaczący wzrost liczby polubień profili w mediach społecznościowych. O ponad 82 tys. na Facebooku oraz o blisko 12 tys. na Instagramie.

Dynamika komunikacji, zmieniające się trendy oraz zainteresowania odbiorców wpływają także na sposób doboru narzędzi wykorzystywanych do promocji regionu czy miasta. Nieodłącznym elementem takich działań stały się social media, w których wielu żyje obecnie niemal równolegle.

W latach 2014–2018 liczba użytkowników, którzy szukali w mediach społecznościowych informacji o działaniach prowadzonych przez powiaty, wzrosła o 54%. Tak wynika z analiz Roberta Romanowskiego i Andrzeja Szymkowiaka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Umiejętne łączenie świata online i offline w promocji regionu jest nową rzeczywistością, z którą mierzą się obecnie specjaliści ds. komunikacji.

– Jako organizatorzy kongresu stawiamy sobie za cel dyskusję o tematach, które odzwierciedlają aktualne trendy w komunikacji marketingowej. Spoiwem dla współczesnych działań promocyjnych są bez wątpienia media społecznościowe. Dostrzegają to samorządy, co skutkuje większą liczbą działań prowadzonych w sieci – mówi prof. ucz. dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto, organizatora kongresu.Podczas prelekcji, a także warsztatów praktycznych będziemy omawiać najciekawsze case studies z zakresu marketingu miejsc oraz skuteczne sposoby na osiągnięcie sukcesu podczas wdrażania kampanii promocyjnych miast i regonów – dodaje.

Prelegenci tegorocznej edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach będą przekonywać na podstawie własnych doświadczeń o tym, że do osiągnięcia rezultatów nie wystarczy ciekawy content. Dopiero jego połączenie z odpowiednią formą przekazu może się przełożyć na pożądane efekty. Podpowiedzą również, jak planować wartościową i spójną komunikację, która pozwoli dotrzeć z informacjami zarówno do mieszkańców, turystów, jak i potencjalnych inwestorów.

Na stronie IX Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach można zapisać się na wydarzenie. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 1
kongres innowayjnego marketingu w samorzadach

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach – Rzeszów, 28–29 listopada 2019

14 listopada 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.11.2019

Polski Alarm Smogowy stworzył billboard w kształcie płuc, które będą czernieć od polskiego powietrza

Polski Alarm Smogowy przygotował model ludzkich płuc kilkumetrowej wysokości. Pojawi się on w pięciu małopolskich miejscowościach oraz w Warszawie. Płuca będą „oddychać” przepuszczanym przez nie powietrzem i filtrować zawieszone w nim zanieczyszczenia. Przy dużym smogu po kilku dniach będzie można zaobserwować zmianę koloru spowodowaną osadzającym się na nich pyłem.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.11.2019

75 proc. milenialsów rezygnuje z zakupów w sklepach stacjonarnych przez braki towaru. Wyniki badania

75 proc. ankietowanych milenialsów i 53 proc. kupujących z pokolenia X przyznaje, że zdarzyło im się wyjść ze sklepu z pustymi rękami i kupić poszukiwany produkt przez Internet. Główną przyczyną, dla której detaliści odnotowują niższe wyniki sprzedaży w sklepach stacjonarnych, są problemy z zarządzaniem zapasami, w szczególności braki towaru – pokazuje 12. edycja badania „Global Shopper Study” firmy Zebra Technologies Corporation.