- 0
- 1
Blisko połowa konsumentów w USA i Europie Zachodniej szykuje się na styczniowe wyprzedaże
Okres wyprzedażowo-zakupowy trwa. Konsumenci równie mocno, jak przedtem na Black Friday i Cyber Monday, teraz nastawiają się na noworoczne obniżki cen. Według danych z badania „Festive Season 2022”, 54 proc. konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41 proc. stacjonarnie. Badanie przeprowadziła platforma danych Channel Factory, prowadząca działania na YouTube.
W trakcie poświątecznych wyprzedaży konsumenci kupujący online będą stawiać głównie na zakupy w kategoriach:
- elektronika (53 proc.),
- zabawki dla dzieci (47 proc.),
- odzież i dodatki (47 proc.).
Targetowanie na YouTube może zwiększyć efektywność
Raport Channel Factory podkreśla, że szansą dla sprzedawców mogą okazać się działania reklamowe na platformie YouTube. To właśnie te reklamy sugerują konsumentom, z jakich promocji mogą skorzystać podczas zakupów. Kluczem do sprzedażowego sukcesu może okazać się precyzyjne targetowanie. Zwiększa ono efektywność i umożliwia markom dotarcie do konsumentów w miejscu, w którym się gromadzą i przy treściach, jakie przeglądają.
Dane z badania pokazują, że ¼ konsumentów w okresie świątecznym ogląda więcej treści na YouTube. 45 proc. badanych czuje się najpewniej w kontekście decyzji zakupowej po obejrzeniu reklamy właśnie w tym serwisie. Ponadto 40 proc. badanych wskazało, że reklamy na YouTube pokazują produkty, które umieściliby na swojej liście zakupowej. Co więcej, jeden na trzech konsumentów byłby gotowy wydać więcej pieniędzy na produkty reklamowane na YouTube.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez wewnętrzny zespół badawczy Channel Factory. Zastosowano zewnętrzną platformę branżową do dystrybucji ankiety, zbierania danych i dostarczania wyników od ponad 2500 respondentów z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii.
- 1