Blisko połowa konsumentów w USA i Europie Zachodniej szykuje się na styczniowe wyprzedaże
  • 0
  • 1
29.12.2022

Blisko połowa konsumentów w USA i Europie Zachodniej szykuje się na styczniowe wyprzedaże

Okres wyprzedażowo-zakupowy trwa. Konsumenci równie mocno, jak przedtem na Black Friday i Cyber Monday, teraz nastawiają się na noworoczne obniżki cen. Według danych z badania „Festive Season 2022”, 54 proc. konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41 proc. stacjonarnie. Badanie przeprowadziła platforma danych Channel Factory, prowadząca działania na YouTube.

W trakcie poświątecznych wyprzedaży konsumenci kupujący online będą stawiać głównie na zakupy w kategoriach:

  • elektronika (53 proc.),
  • zabawki dla dzieci (47 proc.),
  • odzież i dodatki (47 proc.).

Targetowanie na YouTube może zwiększyć efektywność

Raport Channel Factory podkreśla, że szansą dla sprzedawców mogą okazać się działania reklamowe na platformie YouTube. To właśnie te reklamy sugerują konsumentom, z jakich promocji mogą skorzystać podczas zakupów. Kluczem do sprzedażowego sukcesu może okazać się precyzyjne targetowanie. Zwiększa ono efektywność i umożliwia markom dotarcie do konsumentów w miejscu, w którym się gromadzą i przy treściach, jakie przeglądają.

Dane z badania pokazują, że ¼ konsumentów w okresie świątecznym ogląda więcej treści na YouTube. 45 proc. badanych czuje się najpewniej w kontekście decyzji zakupowej po obejrzeniu reklamy właśnie w tym serwisie. Ponadto 40 proc. badanych wskazało, że reklamy na YouTube pokazują produkty, które umieściliby na swojej liście zakupowej. Co więcej, jeden na trzech konsumentów byłby gotowy wydać więcej pieniędzy na produkty reklamowane na YouTube.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez wewnętrzny zespół badawczy Channel Factory. Zastosowano zewnętrzną platformę branżową do dystrybucji ankiety, zbierania danych i dostarczania wyników od ponad 2500 respondentów z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii.

  • 1
styczniowe wyprzedaże

Plany zakupowe na styczniowe wyprzedaże online

29 grudnia 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.12.2022

Mikrokryzysy zmorą PR-owców. Rośnie ryzyko drobnych problemów o potencjale dużych kryzysów

Co najmniej jedna godzina tygodniowo na rozwiązywanie mikrokryzysów. Tyle czasu poświęca im aż dziewięciu na dziesięciu profesjonalistów zajmujących się komunikacją w instytucjach państwowych lub samorządowych i 61% osób realizujących analogiczne zadania w sektorze biznesu. W skali roku to niemal półtora tygodnia walki z drobnymi problemami, by nie urosły do rangi poważnego kryzysu. Takie są wnioski z najnowszego „Kryzysometru” agencji Alert Media Communications.

28 grudnia 2022

  • 1
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
28.12.2022

Rok 2022 w wyszukiwarce Google: wojna, królowa Elżbieta i Wordle

W tym roku cały świat uważnie przyglądał się Ukrainie. W związku z wojną wywołaną przez Rosję internauci i internautki szukali informacji o prezydencie Władimirze Putinie czy kursie rubla. Zadawali również wiele pytań: dlaczego Rosja zaatakowała Ukrainę, czy Ukraina jest w NATO lub jak pomóc Ukrainie. Dużym zainteresowaniem cieszyły się polskie produkcje filmowe. „Jak pokochałam gangstera” uplasowała się w pierwszej dziesiątce głównej listy i tym samym zdobyła podium kategorii Filmy. Doceniono również serial „Wielka woda”.