- 0
- 1
AMS podnosi ceny reklamy zewnętrznej – skutek uchwał krajobrazowych w dużych miastach
Firma AMS zaktualizowała cennik i politykę handlową reklamy zewnętrznej na 2024 r. Uwzględniła w tym skutki wprowadzania uchwał krajobrazowych. Wprowadziła też tzw. indeks aglomeracyjny dla czterech aglomeracji: warszawskiej, krakowskiej, poznańskiej i trójmiejskiej.
Wprowadzanie tzw. uchwał krajobrazowych zmieniło strukturę podażową w największych polskich miastach. Na podstawie ustawy z 2015 r. samorządy w drodze prawa miejscowego mogą ustalać zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Pierwszym z dużych miast, w których takie prawo weszło w życie, był Gdańsk. Kolejnymi były Kraków i Poznań. W związku z tym AMS skorygował ceny o tzw. indeks aglomeracyjny. Jest to mnożnik ceny dla nośników w aglomeracjach: warszawskiej, poznańskiej, krakowskiej i trójmiejskiej. Indeks wynosi 1,2 i dotyczy cennika klasycznej reklamy OOH.
– Kolejny rok z rzędu proponujemy naszym klientom coraz nowocześniejszą ofertę. Jej filary to transformacja cyfrowa i zaawansowane wykorzystanie danych. Również odpowiedzialność społeczna i troska o otoczenie, w szczególności o zasoby naturalne. Jednocześnie, podobnie jak większość podmiotów rynkowych, zmagamy się z szeregiem czynników zewnętrznych, które wpływają na ceny naszych produktów. Ostatnio istotnym czynnikiem wpływającym na rynek reklamy OOH były skutki wprowadzania uchwał krajobrazowych – mówi Małgorzata Augustyniak, wiceprezes zarządu AMS.
Firma podkreśla, że w 2023 r. rozwinęła formaty digitalowe oraz rozwiązania, które zwiększają elastyczność oferty:
- możliwość wykorzystania tzw. triggerów zmiany layoutu,
- Affinity Index,
- dalsze wykorzystanie retargetingu.
Na wszystkich cyfrowych nośnikach outdoorowych i indoorowych pojawiła się możliwość emisji materiałów reklamowych o różnych długościach.
- 1