Amazon wyświetlał użytkownikom reklamy produktów, których nie mogli kupić
  • 0
  • 1
18.03.2024

Amazon wyświetlał użytkownikom reklamy produktów, których nie mogli kupić

Amazon wyświetlał użytkownikom błędnie targetowane reklamy. Producent sprzętu do gier płacił za reklamy pokazywane użytkownikom zamieszkałym w Kalifornii, mimo że nie sprzedawał produktów w tym stanie.

Problem wyszedł na jaw, gdy sprzedawca komputerów do gier odkrył, że jego konto zostało obciążone na tysiące dolarów za reklamy wyświetlone Kalifornijczykom, mimo że zaprzestał sprzedaży w tym stanie. Zautomatyzowany system reklamowy Amazona nadal promował jego produkty w Kalifornii, chociaż klienci nie mogli ich zamówić. Reklamy kosztowały przedsiębiorcę około 300 tys. dol.

Amazon odpowiedział, że problem dotyczy „niewielkiego procenta” sprzedawców, a reklam wyświetlanych Kalifornijczykom również było niewiele. W oświadczeniu przesłanym magazynowi Engadget firma przeprosiła sprzedawcę i zapowiedziała, że zwróci mu 15 tys. dolarów. Obiecała też wyeliminowanie takich problemów w przyszłości.

Tymczasem raport „Kantar Media Reactions 2023” wskazywał, że platforma retailmediowa Amazona zdobywa zaufanie wśród globalnych konsumentów. Osiągnęła właśnie 10-procentowy wzrost zaufania rok do roku.

Tylko w czwartym kwartale 2023 r. Amazon zarobił na reklamie 14,65 mld dol. Eksperci szacują udział Amazona w branży na około 75 proc.

  • 1
Amazon wyświetlał użytkownikom błędnie targetowane reklamy

Amazon wyświetlał użytkownikom błędnie targetowane reklamy

18 marca 2024