„SMS-y dostaję tylko od męża i mamusi” – Lidl odpowiedział na SMS Biedronki
  • 0
  • 1
7.02.2024

„SMS-y dostaję tylko od męża i mamusi” – Lidl odpowiedział na SMS Biedronki

W niedzielę 4 lutego Biedronka rozesłała do swoich klientów SMS. Porównywała w nim ceny w sklepach swojej sieci i w konkurencyjnym Lidlu. Zachęcała też do skorzystania z promocji 5 lutego. Lidl odpowiedział żartem na łamach własnej gazetki oraz oświadczeniem przesłanym mediom.

W niedzielny wieczór 4 lutego klienci Biedronki otrzymali SMS-y o treści m.in.:

  • W poniedzialek 5.02 w Biedronce mandarynka luz jedynie 3,49zl/kg, bez aplikacji, a w Lidlu 14% drożej niż w Biedronce mandarynka luz 3,99zl/kg z aplikacją. Oferta Lidl z gazetki. A do tego w Biedronce 20zl rabatu od razu jak wydasz min.299zl z MB. Tylko 5.02
  • W poniedzialek 5.02 w Biedronce papier toaletowy Queen 40 rolek 25,99zl/opak, a w Lidlu 11% drożej niż w Biedronce, papier toaletowy Floralys 40 rolek 28,99 zł/opak. A do tego w Biedronce 20zl rabatu od razu jak wydasz min.299zl z MB. Tylko 5.02
  • W poniedzialek 5.02 w Biedronce masło extra Mleczna Dolina 200g 2,95zl/szt (przy zakupie 3szt, z MB, limit 6szt), a w Lidlu 16% drożej niż w Biedronce, masło Pilos 200g 3,45zl/szt z aplikacja przy zak 3szt. A do tego w Biedronce 20zl rabatu od razu jak wydasz min.299zl z MB. Tylko 5.02
  • W poniedzialek 5.02 w Biedronce schab wieprz Kraina Mies 11,99zl/kg a z aplikacja jeszcze taniej tylko 9,99zl/kg (limit laczny:5kg) a w Lidlu do 30% drozej niz w Biedronce schab wieprz Rzeznik 12,99zl/kg. A do tego w Biedronce 20zl rabatu od razu jak wydasz min.299zl z MB. Tylko 5.02

SMS-y wywołały szum w sieci i krytykę ze strony części odbiorców. Pojawiły się również memy oraz reakcje real-time marketingowe różnych marek.

Przywołany w SMS-ach Lidl odpowiedział – ale nie od razu

W swojej najnowszej gazetce reklamowej umieścił natomiast żartobliwą odpowiedź na SMS Biedronki. Bohaterka jego reklam, Krysia zaznacza, że „SMS-y dostaje tylko od męża i mamusi, a zakupy robi w Lidlu”.

  • 1
Lidl odpowiedział na SMS Biedronki

Lidl odpowiedział na SMS Biedronki

Następnie Lidl wystosował oświadczenie do mediów:

Pragniemy zaznaczyć, że rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd. Dziś, tj. 05.02.2024 r. od samego rana w naszych sklepach ceny dla klientów używających aplikacji Lidl Plus wynosiły odpowiednio: bukiet tulipanów (15 szt.) – 11,99 zł, masło Pilos gold extra 83% – 2,85 zł za 200 gram, a kilogram mandarynek – 3,39 zł.

Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości.

Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy”, przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim raporcie, opublikowanym za grudzień 2023 zajęliśmy drugie miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych. Z kolei według „Faktu”, spośród czterech podmiotów objętych zestawieniem, koszyk 25 podstawowych produktów jest najtańszy w Lidlu (ceny zawarte w zestawieniu były z 23.01.2024 r.).

Podkreślamy, że Lidl Polska chroni polskie rodziny przed trudną sytuacją ekonomiczną. Oferowanie produktów wysokiej jakości w niskiej, atrakcyjnej cenie jest wpisane w DNA naszej firmy od początku jej działania. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje Lidl Polska, takie jak Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL. Dodatkowo nieustannie klienci mają możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus. Dzięki niej mają dostęp do większej liczby benefitów, takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Oprócz promocji kierowanych tylko do użytkowników aplikacji wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych.

Nieustannie poszerzamy także asortyment marek własnych, dbając o to, aby nowe produkty cechowały się wysoką jakością i niską ceną, a także były przyjazne dla środowiska. Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz atrakcyjną cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców zapewniamy bardzo niskie ceny na tysiące produktów dostępnych w naszych sklepach.

Z poważaniem
Aleksandra Robaszkiewicz
Head of Corporate Communications and CSR

 

7 lutego 2024