55 nominacji w konkursie IAB Mixx Awards 2022
  • 0
  • 1
27.10.2022

55 nominacji w konkursie IAB Mixx Awards 2022

Jury IAB Mixx Awards spośród blisko 180 zgłoszeń wyłoniło nominowanych do nagród. O złote, srebrne i brązowe statuetki walczą 44 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 55 nominacji w 14 kategoriach konkursowych. Laureatów poznamy 24 listopada.

Największą popularnością wśród zgłaszających cieszyły się następujące kategorie: Content Marketing, Brand Awareness & Positioning, Mixx for Good Purpose i Online Marketing with Influencer.

Konkurs  skierowany jest zarówno do agencji, domów mediowych, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Jury IAB Mixx Awards złożone było z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców. Oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki:

  • strategię,
  • kreację,
  • wykonanie i wykorzystanie mediów,
  • rezultaty i ROI.

Zwieńczeniem IAB Mixx Awards 2022 będzie nagroda Best in Show dla najlepszej kampanii zgłoszonej w konkursie. Ponadto przyznane zostaną nagrody za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.

Co warto podkreślić, jak co roku laureat Best in Show ma szansę walczyć również w europejskiej edycji konkursu, organizowanej przez IAB Europe. Zwycięzca z 2021, Fundacja K.I.D.S. z kampanią „Najmłodszy headhunter na świecie”, zdobył złotą statuetkę 2022 w kategorii Influencer Marketing.

Laureatów poznamy już 24 listopada. Wydarzenie organizowane jest przez IAB Polska. Nad przebiegiem konkursu czuwa audytor – firma PwC. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

Szczegółowa lista nominacji do IAB Mixx Awards 2022:

Nominacje
Best Use of Social Media
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Kanał Sportowy & Pyszne.plPyszne.plArskom Sport Brokers, Pyszne.pl
Live #matchmyhairchallangeHenkel Polska (Schwarzkopf Live)Henkel Polska, GetHero
Pociąg Tyskiego w ŻywcuKompania Piwowarska (Tyskie)Gong, Zenith, Huta 19 im. Joachima Fersengelda
Szkoła Modna RóżnorodnaCarrefourSaatchi & Saatchi, Arena Media, Pure Play
TikTok Branded Effect dla Garnier Fructis HairfoodL’Oreal Polska (Garnier Fructis Hairfood)GetHero
Brand Awareness & Positioning
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
#TeżToMiałamRecordati Polska (Gynoxin)19 Południk, Wavemaker
Dla Was nie ma rzeczy nie do pomyśleniaING Bank ŚląskiGong, MediaHub
Wsłuchaj się w głos pokolenia pracy przyszłościRocketJobs.plRocketJobs.pl, F25 Production House
Znani z WarszawyGrupa Żywiec (Piwo Królewskie)Twin.Collective, Starcom, Good Looking Studio, Panowie Programiści
Commerce
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Ice Cream NowUnilever Polska Sp. z o.o. (Ice Cream Now – Magnum i Ben&Jerry’s)Mindshare Polska, Unilever Polska Sp. z o.o.
Lisek.app – Retail koncept 21 wiekuLisek.appLisek.app, Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Patoagencja, AdPeak
Polska GościnaSlowhopFeeders Agency
Consumer Experience
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Miasto ING w RobloxING Bank ŚląskiGong, Game Changer, MediaHub
Wszystko mi mówi TymbarkMaspex (Tymbark)Starcom, East Eventz, Panowie Programiści, Brainbox
XPS Revolt by BrodkaDell Technologies i Intel Corporation (Dell XPS on Intel Evo)Pakaya, MediaHub
Zajrzyj w przyszłośćStorytelTwin.Collective, Panowie Programiści
Content Marketing
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Jaka parówa, wariacie?!Żabka PolskaCukier Works, Spark Foundry
Receptura, czyli jak historia Wedla zamieniła się w serialLotte Wedel (E. Wedel)Zenith, Saatchi & Saatchi, LiquidThread, GoldenSubmarine, Walk PR, TVN Media
Sztuka KradzieżyNetflixGong
WitcherManiacNetflix (Wiedźmin)Gong
Wszystko mi mówi TymbarkMaspex (Tymbark)Starcom, East Eventz, Panowie Programiści, Brainbox
Data Driven & Precision Marketing
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Ice Cream NowUnilever Polska Sp. z o.o. (Ice Cream Now – Magnum i Ben&Jerry’s)Mindshare Polska
Kampania omnichannel 1st party data dla Samsung Galaxy S22Samsung (Samsung Galaxy)Leo Burnett, Samsung
Xiaomi MI Electric Scooter 3Xiaomi Technology (Polska)  (Xiaomi Mi Electric Scooter 3)Neptis, Mediacom Warszawa
Digital Public Relations
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
STS mecenasem muralu Kazimierza GórskiegoSTSSTS
Tribute to Freddie Mercury –  flash mobKino Polska TV (FilmBox Premium HD)Flywheel Public Relations, Kino Polska TV
Games & e-Sport
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Miasto ING w RobloxING Bank ŚląskiGong, Game Changer, MediaHub
Old Spice psika spoconych w FortniteProcter & Gamble (Old Spice)Feeders Agency, Tears of Joy
Road to KatowiceSTSSTS
Warka Planet of Gamers Cup 2022Grupa Żywiec (Warka)Gameset, 2012 Agency, Starcom, Frenzy, Grupa Żywiec
Innovation & Smart Solution
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Bombay Sapphire „Wyjdź poza ramy. Stir creativity”Bacardi Martini Polska (Bombay Sapphire)Labcon, Game Changer, OMD Media Direction
Miasto ING w RobloxING Bank ŚląskiGong, Game Changer, MediaHub
Niewidzialny EtatAgora (Gazeta.pl)Gazeta.pl
Noś dłużej – internetowy butik z modą cyrkularną ElectroluxElectrolux (Electrolux PerfectCare)Cut The Mustard, Zenith, Electrolux
Pierwsza kampania addressable TV w PolsceKaufland PolskaThe Media Insight, GroupM
Launch
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Oyono Noc zgłębia naturę snu.M.C.M. Klosterfrau (Oyono Noc)Chromatique, Media On
Sztuka KradzieżyNetflixGong
Tak się składa, że Tymbark wprowadził Crazy Fun!Maspex (Tymbark – Crazy Fun)Hand Made, Maspex, Starcom
WitcherManiacNetflix (Wiedźmin)Gong
Limited Budget
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Dorośliśmy do adopcji… zwierzaków 🙂ING Bank Śląski (konto Mobi dla nastolatków)Mosqi.to
Przysnacki chrupać wolno… głośno w sieci!Intersnack (Przysnacki)GoldenSubmarine
Sztuka KradzieżyNetflixGong
Zabierz dobrą płytę w podróż z VolvoVolvo Car PolandMindshare Polska, Grey Worldwide, White Bits
Mixx for Good Purpose
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Często dobre dłużej. Popatrz-powąchaj-posmakuj.Too Good To GoToo Good To Go Poland, Dynamo Films
Pierwsza Pomoc LudzkościBank BNP Paribas i Polski Czerwony KrzyżVMLY&R, Havas Media, Warsaw Witches Association
Telefon Zaufania Młodych – Reserved x Fundacja ItakaReservedReserved, Fundacja Itaka
Żubr powiększa Biebrzański Park NarodowyKompania Piwowarska (Żubr)Zenith, Huta 19 im. Joachima Fersengelda
Online Marketing with Influencer
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Live #matchmyhairchallangeHenkel Polska (Schwarzkopf Live)Henkel Polska, GetHero
Warka Planet of Gamers Cup 2022Grupa Żywiec (Warka)Gameset, 2012 Agency, Starcom, Frenzy, Grupa Żywiec
WitcherManiacNetflix (Wiedźmin)Gong
XPS Revolt by BrodkaDell Technologies i Intel Corporation (Dell XPS on Intel Evo)Pakaya, MediaHub
Performance Marketing
Nazwa kampaniiKlient (marka)Zgłaszający i współzgłaszający
Idzie burza, nadchodzi Thor w Cinema CityCinema City Polska (Thor)Feeders Agency
Moc możliwości z Kontem jakie ChcęSantander Bank Polska (Konto osobiste – Konto Jakie Chcę)Sales & More, Studio Digital 1, Santander Bank Polska
Nauka czy „proste tricki”? O wiarygodności, dietetyce i SEOSuperMenuSalesTube
Orange Flex – czyli performance na emocjonalnych benefitachOrange Polska (Orange Flex)Value Media, SalesTube
  • 1
IAB Mixx Awards 2022

IAB Mixx Awards 2022

27 października 2022

26 października 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.10.2022

W USA i Europie Zachodniej konsumenci ograniczą wydatki na święta 2022

Wzrost kosztów utrzymania przybiera na sile i wpływa na wybory konsumenckie zarówno w Polsce, jak i na świecie. W USA i Europie Zachodniej w najbliższe święta 63 proc. osób ograniczy wydatki. Z kolei 40 proc. aktywnie będzie poszukiwać tańszych, alternatywnych ofert lub promocji. Badanie „Festive Season”, zrealizowane przez technologiczną platformę danych Channel Factory, prowadzącą działania na YouTube, przybliża sytuację finansową i najbliższe plany budżetowe konsumentów. Uwidacznia też wyraźne spowolnienie handlu i problem, z jakim przyjdzie się zmierzyć sprzedawcom i marketerom.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.10.2022

Sztuczna inteligencja wykryje dual quality – podwójną jakość produktów

Eksperci z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI) wraz z naukowcami z Instytutu Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk (IPI PAN) zaprojektowali system informatyczny ANSI. Służyć on będzie do identyfikowania opinii konsumentów na temat bezpieczeństwa produktów i ich jakości, z uwzględnieniem dual quality, czyli zjawiska podwójnej jakości produktów na różnych rynkach.

  • 1
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
26.10.2022

Kibice i piłkarze Barcelony śpiewają w spocie Cupry

Hiszpańska marka motoryzacyjna Cupra, sponsor drużyny FC Barcelona, rozpoczyna kampanię, w której głównymi bohaterami są kibice katalońskiego klubu. W materiale filmowym wystąpiło ponad 50 osób, wykonując słynną pieśń „Un dia de partit”. Są także wybrani zawodnicy, m.in. Robert Lewandowski oraz ambasadorzy marki Ansu Fati i Marc-André Ter Stegen. Z okazji meczu z drużyną Bayern Monachium (26 października) stworzono także wersję w języku niemieckim. Polski napastnik mówi w niej, że jest fanem Barcy.