0 1 0 0 0 2.09.2003 Zbigniew OkońNowe zasady reklamy piwaNowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości znacznie zliberalizowała możliwości reklamy napojów alkoholowych. Doświadczamy tego każdego wieczora, niemal zaraz po dobranocce. Nie była to jednak decyzja bezinteresowna. Za reklamę prowadzoną zgodnie z nowymi zasadami trzeba płacić. prawo
0 1 0 0 0 15.01.2004 Dariusz ŁuszczekKoniec z „Made in Poland”?Unia Europejska chce zlikwidować określenia krajów – wytwórców na produktach. Nie będzie już napisów „Made in Germany”, „Made in France”, a po akcesji naszego kraju: „Made in Poland”. Zastąpi je po prostu „Made in the European Union”. prawo
0 1 0 0 2 19.02.2004 Dariusz ŁuszczekMinisterialna reklamaGdzie przebiega granica między informacją a reklamą? I czy wysocy urzędnicy państwowi mogą pomagać swym autorytetem prywatnym firmom, jeżeli robią to w słusznej sprawie? Dyskusja rozgorzała na nowo przy okazji ostatnich wydarzeń z udziałem ministra finansów Andrzeja Raczko i dziennika „Fakt”. prawo
0 1 0 0 1 25.03.2004 Jacek SzlakCios zadany AmeryceKomisja Europejska orzekła, że Microsoft nadużywa pozycji monopolisty na rynku programów komputerowych i zasądziła grzywnę wysokości 497 milionów euro. Choć długo to trwało i prawdopodobne odwołanie złożone przez Microsoft przeciągnie cały proces jeszcze o kilka lat, to pierwszy wyłom został dokonany. Być może skądś pojawi się rozsądna konkurencja. W USA słychać głosy krytyczne wobec decyzji UE. prawo
0 1 0 0 0 8.04.2004 Dariusz ŁuszczekUpośledzony Hoffman reklamujePamiętacie film „Rain Man” z Dustinem Hoffmanem i Tomem Cruisem? Hoffman zagrał tam świetną rolę chorego na autyzm człowieka. O ile tamten film pokazywał w piękny sposób upośledzonych psychicznie ludzi, to tym razem aktor wzbudził oburzenie ludzi cierpiących na autyzm. Wszystko oczywiście przez reklamę. prawo
0 1 0 0 1 24.06.2004 Maria Rosiek-ŻurczakWakacje w Grecji za product placementNoclegi w malowniczym zamku, przelot samolotem, wycieczki po Grecji oraz wejściówki na wybrane imprezy sportowe. Podobne oferty znajdziemy zapewne w biuletynie niejednego biura podróży. Tym razem nie jest to jednak oferta, lecz nagroda w kontrowersyjnym konkursie. prawo