10 21 0 0 7 6.08.2013 Jacek SzlakReal-time marketing – od śmiesznych obrazków do poważnego biznesuReal-time marketing to obecnie bardzo modne pojęcie, często sprowadzane do szybkiego publikowania chwytliwych obrazków. Ma jednak nieco dłuższą historię i szersze znaczenie, które można pokazać na przykładach nie tylko Oreo albo przechwytywania memów. To także działania oparte na monitoringu social media, podejmowane przez marki takie jak Da Grasso, Kleenex, KLM czy WOŚP. marketing relacji real-time marketing
0 1 0 0 0 23.01.2008 Dominika SikoraBudowanie relacji z klientemTemat lojalności klientów powoli staje się jednym z najbardziej popularnych zagadnień marketingu. Nie jest to jednak prosty wynik „mody” rozpowszechnianej przez środowisko. Zajmowanie się tą kwestią w biznesie jest działaniem ze wszech miar korzystnym i chciałoby się rzec – koniecznym. Truizmem jest stwierdzenie, że lojalni klienci zapewniają stały zysk firmie. Potencjalnie zapewniają oni rosnące zyski, chociażby poprzez rozszerzanie informacji na temat marki czy firmy, popularne „polecanie innym danego produktu czy danej usługi”. Dla nowych klientów takie rekomendacje są poniekąd gwarancją dobrej jakości. marketing relacji
0 3 0 0 2 28.11.2008 Jakub Müller„Marketing strategiczny, durniu!”, czyli kosztowne błędy dyrektorów marketinguTa parafraza hasła wyborczego Billa Clintona „Gospodarka, głupcze!” doskonale oddaje wagę marketingu strategicznego, który w Polsce z pewnością nie jest tak doceniany, jak na rynku amerykańskim. Dlaczego nadmiar danych może być dla firmowych działów marketingu bardziej szkodliwy niż ich brak? Co sprawiło, że Red Bull, który kilkanaście lat temu niepodzielnie panował w kategorii napojów energetyzujących, dzisiaj przegrywa z nieznaną kilka lat temu marką? Warto śledzić częste i spektakularne błędy popełniane przez działy marketingu – zarówno jeśli chodzi o sposób ich funkcjonowania, jak i budowanie strategii marki względem konkurentów rynkowych. marketing relacji
0 2 0 0 4 1.06.2004 M. Osip, P. MazurJak przygotować organizację do wdrożenia CRM?Studium przypadku: marketing relacyjny w Renault Kiljańczyk. W artykule opisany został proces wdrożenia systemu CRM - jego założenia, prace przygotowawcze, samo wdrożenie i rezultaty. Przedstawione są zarówno wynikłe w trakcie wdrażania problemy, jak też spodziewane i niespodziewane korzyści wdrożenia. marketing relacji
0 1 0 0 6 29.03.2011 Tomasz PakulskiZakupy grupowe to dopiero początekZakupy grupowe przebojem wdarły się w krajobraz e-commerce. Ogromne zniżki, jakie oferują wyrastające jak grzyby po deszczu klony Groupona, powinny jednak być wstępem do budowania relacji z klientami, tak łatwo pozyskanymi. Bez tego marka nie pozostanie w świadomości nabywcy, kuszonego wciąż nowymi ofertami. A co zrobić, by klient nie tylko wykupił pakiet, ale wrócił do danego usługodawcy, płacąc już sto procent ceny? marketing relacji
0 5 0 0 0 24.08.2009 Jakub MüllerSprzedawać rentowne relacjeZarówno kryzys, jak i długofalowe tendencje w gospodarce przyczyniają się do zmiany wymagań stawianych dziś w dziedzinie sprzedaży, która w coraz większym stopniu musi odpowiadać za zysk firmy oraz rentowność budowanych relacji z klientem. Wymaga to połączenia celów sprzedażowych z finansowymi oraz dokładnej analizy danych. marketing relacji