0 1 0 0 0 3.06.2003 Bartłomiej KaraśŚwiat się zmieniaDzięki zapisywaniu danych o zakupach i komunikacji z klientami można więcej się o nich dowiedzieć i w ten sposób lepiej odpowiadać na ich potrzeby i wymagania. Decyzje strategiczne zbyt często opierane są jedynie na "błyskotliwym" myśleniu, bez wykorzystania informacji marketingowych dostępnych w firmie. marketing relacji
0 1 0 0 0 3.06.2003 Bartłomiej KaraśNie chcę mieć z tobą żadnych związkówWbrew gładkim teoriom, większość konsumentów nie jest zainteresowana utrzymywaniem ludzkiego, "miłosnego" związku z firmą. W zasadzie zwykle nie ufają oni firmom, nawet jeśli te zapewniają im najlepsze usługi po najniższych kosztach. Fakt ten powinien skłonić do nowego spojrzenia na zagadnienie, jak zarządzać relacjami. marketing relacji
0 1 0 0 0 17.06.2003 Casper HaringNagradzamy za uwagęMarketing za przyzwoleniem, metoda, w której potencjalni klienci są nagradzani, o ile pozwalają, aby firma komunikowała się z nimi, staje się coraz popularniejszy. Jego popularność u klientów opiera się na czymś więcej niż tylko nagrodzie: fakt, że firma inwestuje w klienta, sprawia, że czuje się on jak jej "partner". marketing relacji
0 1 0 0 0 1.07.2003 Halszka RyżewskaPowrót do przeszłościW przeobrażającym się świecie biznesu coraz większej wagi nabiera potrzeba lepszego zrozumienia indywidualnego klienta. Zarządzanie oparte na bazach danych pozwala na skuteczniejszą ocenę jego życzeń i żądań. marketing relacji
0 1 0 0 0 8.07.2003 Bartłomiej KaraśCykl życia klientaTematyka lojalności klienta najogólniej rzecz ujmując dotyczy wszystkiego, co wiąże się z zainicjowaniem i utrzymaniem wartościowych relacji z konsumentem. Korzystając z modelu Customer Life Cycle (CLC), firma może określać najwłaściwsze sposoby budowania długotrwałej lojalności klienta i zabezpieczenia się przed jego ucieczką do konkurencji. marketing relacji
0 1 0 0 0 15.01.2004 Jacek SzlakPielęgnacja dialoguBudowa więzi z konsumentami to ciągły, interaktywny proces. Powinna jednak być dialogiem troskliwie pielęgnowanym, a nie monologiem, choćby najbardziej wybitnym. marketing relacji