Sprzedawać rentowne relacjeSprzedawać rentowne relacjeSprzedawać rentowne relacjeSprzedawać rentowne relacje

Sprzedawać rentowne relacje

Sprzedawać rentowne relacje
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Zarówno kryzys, jak i długofalowe tendencje w gospodarce przyczyniają się do zmiany wymagań stawianych dziś w dziedzinie sprzedaży, która w coraz większym stopniu musi odpowiadać za zysk firmy oraz rentowność budowanych relacji z klientem. Wymaga to połączenia celów sprzedażowych z finansowymi oraz dokładnej analizy danych.

Pojęcie efektywności, rozumianej jako stosunek efektów do nakładów potrzebnych do ich osiągnięcia, w sposób oczywisty wiązane z produkcją, w dziedzinie sprzedaży nie było dotychczas mocno eksponowane. Większą wagę przykładano do wzrostu sprzedaży i będącego jego następstwem wzrostu zysków.

Dzisiaj na znaczeniu zyskują: mierzalność i stopa zwrotu z inwestycji (ROI), co jest wynikiem także tendencji długoterminowych – wzrostu znaczenia pośredników takich jak sieci handlowe (następstwo konsolidacji dokonującej się na wszystkich rynkach) oraz rosnącej roli rentownych relacji z klientami.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja