Zalando i aktywiści optymizmu w letniej kampanii
  • 1
  • 7
2.06.2021

Zalando i aktywiści optymizmu w letniej kampanii

1 czerwca Zalando rozpoczęło kampanię „Aktywiści optymizmu”. Jej celem jest szerzenie optymizmu w całej Europie poprzez zaangażowanie ludzi, którzy optymizm zamieniają w pozytywne działanie. W kampanii weźmie udział 11 aktywistów optymizmu z całej Europy.

Działania dają możliwość uwalniania uczuć, szerzenia radości i dzielenia się pozytywnym nastawieniem. Składają się z 22 optymistycznych filmów stworzonych jako 15-sekundowe klipy. Połączono je w reklamę telewizyjną wypełnioną humorem i uśmiechem. Kampanii towarzyszy seria zdjęć twórców, którzy na własny, niepowtarzalny sposób uosabiają pozytywność. Każde zdjęcie wykonane przez hiszpańskiego fotografa Jorge Pereza Ortiza opatrzone jest hasłem Aktywiści optymizmu.

Po roku obostrzeń w letniej kampanii chcieliśmy skupić się na nadziei i optymizmie, wywołując uśmiech na twarzach ludzi i dając im miejsce do swobodnego wyrażania swojego optymizmu. Dla nas aktywiści optymizmu to ludzie, którzy przynoszą radość innym i sobie. Czy to piosenką, tańcem, czy innowacyjnym tutorialem makijażu na TikToku.

To właśnie te drobne optymistyczne rzeczy łączą nas wszystkich i sprawiają, że radość szerzy się wokół nas. Kampania podkreśla naszą narrację na rok 2021, która mówi o przekształcaniu optymizmu w pozytywne działania (dla siebie i innych) poprzez radość życia – mówi Ralph Rijks, vice president of global marketing w Zalando.

Casting na aktywistów optymizmu został przeprowadzony w całości za pośrednictwem mediów społecznościowych. Koncentrował się na treściach i działaniach twórców, które odzwierciedlały przesłanie kampanii. Zasięg i wielkość kanałów w mediach społecznościowych bohaterów były drugorzędne. W filmie występują pozytywni i utalentowani twórcy, w tym:

  • tancerz Salif Gueye, znany z żywiołowego tańca na ulicach Paryża,
  • holenderska influencerka i modelka Rianne Meijer, uwielbiana ze względu na humorystyczne podejście do ciałopozytywności,
  • modelka i autorka Naomi Shimanda, która pozytywną postawę wyraża poprzez modę.

Spot został nakręcony przez mieszkającą w Londynie reżyserkę Lucy Luscombe. Niedawno znalazła się ona na liście 100 najbardziej kreatywnych twórców na świecie magazynu„Dazed”. W klipie wykorzystano utwór „Show Me Love” autorstwa Robin S.

Kampania prezentowana będzie w zróżnicowanych formatach: od zdjęć autorstwa Jorge Pereza Ortiza, kreacji DOOH, działań w mediach społecznościowych bohaterów kampanii po plakaty i specjalne murale na kluczowych rynkach. W Polsce lokalnym elementem kampanii będzie seria humorystycznych murali we Wrocławiu, w Krakowie, Katowicach, Warszawie, Poznaniu i Gdyni.

  • 7

Kraków

Gdynia

Wrocław

Poznań

Katowice

Malowidło autorstwa Kingi Offert-Ploszaj i Dawida Ryskiego przedstawia krótkie, optymistyczne wskazówki nawiązujące do danego miasta dla wszystkich tych, którzy chcą odświeżyć sobie zasady życia „na zewnątrz” po pandemii. Na przykład jak znowu zatańczyć, plażować, grillować czy przybić piątkę na przywitanie.

Dodatkowo Zalando przygotowało specjalne formaty na Spotify, które zastąpią standardowe reklamy na tej platformie streamingowej. Zaproszono kilku polskich twórców, aby swoim głosem szerzyli optymizm i pozytywne nastawienie. Zamiast reklam użytkownicy usłyszą lektorkę i dziennikarkę Krystynę Czubównę, dziennikarza i youtubera Piotra Grabarczyka, piosenkarkę i aktorkę Ofelię, a także podcasterkę Joannę Okuniewską. Wszyscy oni dzielą się optymizmem i swoimi sposobami na dobry humor.

  • 1
Aktywiści optymizmu według Zalando to ludzie, którzy optymizm zamieniają w pozytywne działanie

Aktywiści optymizmu według Zalando to ludzie, którzy optymizm zamieniają w pozytywne działanie

2 czerwca 2021