Drugi etap kampanii edukacyjnej na temat e-recepty i Internetowego Konta Pacjenta
  • 1
  • 1
19.11.2019

Drugi etap kampanii edukacyjnej na temat e-recepty i Internetowego Konta Pacjenta

Zgubiona recepta, niezapisane dawkowanie leków – to tylko dwa z wielu problemów, których ma pozwolić uniknąć Internetowe Konto Pacjenta i e-recepta, która od 8 stycznia 2020 r. zastąpi dotychczasowe. By zachęcić Polaków do korzystania z tych narzędzi, Ministerstwo Zdrowia oraz Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) rozpoczęły drugi etap kampanii edukacyjnej.

„Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”. Działania pod tym hasłem wystartowały na początku listopada i potrwają do 8 grudnia. Celem jest poinformowanie o funkcjonalnościach i korzyściach, które daje ubezpieczonym e-recepta i Internetowe Konto Pacjenta.

To bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna pod adresem www.pacjent.gov.pl. Kampania ma też zachęcić Polaków do korzystania na co dzień z tych rozwiązań.

Spot telewizyjny zatytułowany „Samolocik”, którego reżyserem jest Xawery Żuławski, emitowany jest w programach grupy Polsat i na platformie VOD Ipla.tv oraz w kanałach telewizyjnych i VoD należących do grupy TVN.

Równocześnie trwa kampania w największych stacjach radiowych: RMF FM oraz rozgłośniach należących do grupy Eska. W sumie o e-recepcie i Internetowym Koncie Pacjenta ma usłyszeć prawie 20 mln Polaków.

Od 8 stycznia wchodzi obowiązek wystawiania e-recept tylko w wersji elektronicznej. Tuż przed „wielkim finałem” wchodzimy w ostatni etap kampanii edukacyjnej adresowanej do całego społeczeństwa. W Polsce telewizja i radio budują największy zasięg w najkrótszym czasie w grupach celowych powyżej 25. roku życia.

To oznacza, że dzięki kampanii każdy dorosły Polak dowie się o e-recepcie i Internetowym Koncie Pacjenta. Wierzę, że przekonamy do korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w ochronie zdrowia i młodszych, i seniorów – podkreśla wiceminister zdrowia, Janusz Cieszyński.

Kampanii telewizyjnej i radiowej towarzyszą działania w prasie, kinach oraz Internecie. Publikacje artykułów zaplanowano m.in. w pismach: „Super Express”, „Dzienniku Gazeta Prawna”, regionalnych dziennikach należących do Polska Press, tygodnikach lokalnych, magazynie „Kropka TV” oraz prasie branżowej.

Działania obejmują też sieć kin Helios i kanały VoD oraz stacje radiowe Polskiego Radia, gdzie spoty zobaczyło lub usłyszało ponad 8 mln osób.

Kreację przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej. Kampania adresowana jest do całego społeczeństwa.

  • 1
e-recepty

Kampania edukacyjna na temat e-recepty i Internetowego Konta Pacjenta

Rita

4 tygodnie temu

Nie wyobrażam sobie starszych osób, które będą korzystać ze smartphona i aplikacji. Mój dziadek ma 80 lat i nawet nie wie, jak działa komórka.

Rozwiń komentarze

19 listopada 2019

18 listopada 2019