Zalando uwiecznia wartości młodych Polaków w kampanii „Obraz pokolenia Z”
  • 1
  • 8
5.05.2021

Zalando uwiecznia wartości młodych Polaków w kampanii „Obraz pokolenia Z”

Zalando prezentuje kontynuację globalnej kampanii „To wszystko zostaje tu z nami na dobre”. Aktywacja „Obraz pokolenia Z” ukazuje pięcioro polskich przedstawicieli pokolenia Z, którzy poprzez świadome działanie i codzienną aktywność reprezentują wartości takie jak inkluzywność, różnorodność, ciałopozytywność, zrównoważona moda czy prawa mniejszości seksualnych i etnicznych.

Startująca 5 maja kampania przybliża szerszej publiczności pięć osobowości z pokolenia Z i ich historie. Działania młodych aktywistów tworzących treści głównie w Internecie niejednokrotnie są bagatelizowane, a ich głos niesłyszany. Zalando chce nadać ich przekazom siłę i pomóc dotrzeć do odbiorców w tradycyjny, choć niekonwencjonalny sposób, uwieczniając bohaterów kampanii na portretach namalowanych przez artystkę Justynę Grodecką, reprezentantkę pokolenia Z.

Obrazy zostały wykorzystane w kampanii OOH oraz na pięciu muralach, które powstały w trzech miastach w Polsce: Warszawie, Gdyni i Krakowie. Towarzyszące kampanii wideo wyreżyserowane przez Mikołaja Sadowskiego jest opowieścią o tych pięciu osobach. Każda z nich reprezentuje inną wartość, zajmując stanowisko w ważnej sprawie i przekazując światu swój punkt widzenia. To:

  • Kacper Kruz – przedstawiciel ruchu bodypositivity, ciałopozytywności. To internetowy twórca i model, który każdego dnia inspiruje osoby plus size do spełniania marzeń. Swoimi działaniami udowadnia, że moda nie ma rozmiaru, a miłość do swojego ciała jest wartością nadrzędną.
  • Ewelina Antonowicz reprezentuje zrównoważony rozwój. W wieku 22 lat została koordynatorką polskiego oddziału Fashion Revolution – międzynarodowej organizacji, która zajmuje się problemami świata mody.
  • Ogi Ugonoh jest ambasadorką różnorodności. Wierzy, że edukacja jest kluczem do sukcesu i walki z rasizmem. W związku z tym aktywnie promuje różnorodność i wspiera inicjatywy takie jak „Don’t call me murzyn” i „Czarne jest polskie”.
  • Reprezentantem inkluzywności jest Bartosz Kloch, który urodził się bez nóg. Jak sam mówi, przez większość życia wstydził się swojej niepełnosprawności i unikał wzroku innych ludzi. Aż do momentu, w którym postanowił kreować swój wizerunek na własnych zasadach i pomalował protezy na czerwono, aby jeszcze bardziej przyciągały wzrok. Dziś dzieli się swoim życiem na Tik Toku, gdzie jego misją jest dawanie odwagi osobom z niepełnosprawnościami.
  • Głosem społeczności LGBTQIA+ stał się Kacper Potępski, transpłciowy aktywista działający w mediach społecznościowych oraz lokalnie. Wziął udział w organizacji zbiórki na bindery dla osób transpłciowych. Był też jedną z twarzy akcji Kampanii przeciw Homofobii „Jestem przeciwko transfobii”.

Twórczyni portretów – Justyna Grodecka, studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Monachium i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i jest laureatką kilku prestiżowych stypendiów. W swojej sztuce porusza tematy autobiograficzne i nawiązuje do nurtujących problemów społecznych. Odnosi się do – jak mawia – „prawdziwego trójpodziału władzy, jakimi są resentyment, patriarchat i zabobonność”.

Kampania „Obraz pokolenia Z” powstała we współpracy z agencją 180heartbeats + Jung v. Matt i będzie prowadzona na profilach społecznościowych Zalando oraz bohaterów kampanii, w kanałach OOH i online, a także wspierana przez działania PR. Za influencer marketing odpowiada agencja Icon Agency oraz agencja Lettly, za produkcję materiałów wideo dom produkcyjny F25. Autorką zdjęć do kampanii jest Aleksandra Walków, media kupił dom mediowy Mindshare.

  • 8
„Obraz pokolenia Z”

Jaki jest „Obraz pokolenia Z”?

Jaki jest „Obraz pokolenia Z”?

Kacper Potępski na muralu w Krakowie

Jaki jest „Obraz pokolenia Z”?
Jaki jest „Obraz pokolenia Z”?
Jaki jest „Obraz pokolenia Z”?

5 maja 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
5.05.2021

UOKiK wszczyna postępowanie antymonopolowe przeciw Polsatowi i właścicielowi TVN

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął dwa postępowania antymonopolowe: przeciwko Telewizji Polsat i czterem spółkom z grupy kapitałowej Discovery. Zdaniem urzędu przedsiębiorcy mogą wykorzystywać swoją pozycję na rynku dystrybucji kanałów telewizyjnych do działań na niekorzyść operatorów telewizji kablowej i pośrednio konsumentów. Zastrzeżenia budzi m.in. sposób sprzedaży programów w pakietach.