„Zarządzaj zdrowiem online” – Ministerstwo Zdrowia promuje IKP
AdvertisementAdvertisement
  • 2
  • 1
7.10.2020

„Zarządzaj zdrowiem online” – Ministerstwo Zdrowia promuje IKP

Ruszyła druga odsłona ogólnopolskiej kampanii promującej Internetowe Konto Pacjenta i cyfrowe usługi w ochronie zdrowia. Ministerstwo Zdrowia i Centrum e-Zdrowia przekonują w niej, że warto ograniczyć wizyty osobiste w placówkach medycznych i skorzystać z rozwiązań cyfrowych.

Skończyło się lato, a wraz z deszczem i chłodem powrócił sezon infekcji. Oprócz przeziębień i grypy w tym roku doszło także zagrożenie związane z koronowirusem. Dlatego warto ograniczyć wizyty osobiste w placówkach medycznych i skorzystać z rozwiązań cyfrowych – twierdzi Ministerstwo Zdrowia. W kampanii edukacyjnej promuje bezpłatną aplikację Internetowe Konto Pacjenta dostępną na portalu Pacjent.gov.pl. Przekonuje, że łatwo skorzystać z elektronicznego skierowania i e-wizyty.

Kampania „Internetowe Konto Pacjenta. I łatwo, i wygodnie, i bezpiecznie… IKP” to kontynuacja działań edukacyjno-informacyjnych z 2019 r. Na tegoroczną edycję składają się dwie niezależne koncepcje kreatywne, wzajemnie się uzupełniające. Działania prowadzone są w telewizji, radiu oraz Internecie.

Kampania telewizyjna oraz radiowa pod hasłem „Doskonale się rozumiemy” ma przede wszystkim budować świadomość:

  • czym jest Internetowe Konto Pacjenta,
  • czym są nowe cyfrowe usługi z nim powiązane: e-skierowanie oraz e-wizyta.

Z kolei kampania online pod hasłem „Paradoksy” ma zachęcić Polaków do logowania się na IKP, by w sposób optymalny korzystać ze wszystkich e-usług dostępnych w obszarze zdrowia.

Internetowe Konto Pacjenta to centrum dowodzenia sprawami zdrowotnymi każdego z nas. Mamy do niego dostęp 24 godziny na dobę, bez konieczności wychodzenia z domu. Pozwala zaoszczędzić czas i uporządkować wiele spraw związanych ze zdrowiem. Cały czas także się rozwija. Dodawane są nowe funkcjonalności. Przykładowo, pod koniec tego tygodnia na naszym koncie obok już istniejącej informacji o wyniku testu na obecność koronawirusa pojawi się informacja o pobycie na kwarantannie lub w izolacji domowej. Mam nadzieję, że wszystko to przekona Polaków do aktywnego z niego korzystania. I w niedługim czasie IKP stanie się naszą codziennością, tak jak bankowość elektroniczna – mówi Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia.

Projektując kampanię, koncentrowaliśmy się na potrzebach konkretnych grup: młodych rodzicach, osobach chorych przewlekle, dorosłych dzieciach opiekujących się starszymi rodzicami i aktywnych seniorach. Dlatego w kampanii wykorzystaliśmy zróżnicowane formaty reklamowe i kanały komunikacji. Całość kreacji oparliśmy na insighcie konsumenckim, wykorzystującym doświadczenia bliskie tym właśnie grupom odbiorców. Jestem przekonana, że to pozwoli dostrzec analogię do własnego życia i utożsamić się z przekazem – dodaje Agata Kurek-Stec, dyrektor departamentu komunikacji w Centrum e-Zdrowia.

Na kampanię telewizyjną składają się – podobnie jak w poprzedniej odsłonie – dwa spoty 30-sekundowe: „Urodziny” skierowany do grupy docelowej 25+ oraz „Rowerek” dla seniorów. W tym roku popularyzowane są nowe cyfrowe usługi: e-skierowanie oraz e-wizyta. Oba spoty pokazują, z jaką łatwością można zarządzać sprawami zdrowotnymi swoimi oraz swojej rodziny oraz jak to może ułatwić życie.

W spotach wystąpili bohaterowie znani z zeszłorocznych filmów. W ubiegłym roku walczyli oni z niesfornymi receptami, które skutecznie uprzykrzały im życie. W tym roku są już bardziej doświadczeni. Znają e-receptę, a na temat Internetowego Konta Pacjenta wiedzą sporo.

Z kolei kampanię online pt. „Paradoksy” zapoczątkował gepard goniący e-receptę.

Pytanie: jaki związek ma gepard z e-receptą? No właśnie. Na tym polega kreatywna sztuczka. Internetowe Konto Pacjenta do tego stopnia zmienia nasze przyzwyczajenia związane z receptami czy skierowaniami, że koncepcja kreatywna została oparta na przewrotnym myśleniu. A nic nie oddaje lepiej zaskakującego wniosku, jak paradoks. Dlatego na pytanie, co łączy geparda i receptę, odpowiedź może być tylko jedna: szybkość. Gepard nie ma żadnych szans. Nigdy nie dogoni recepty, ponieważ jej elektroniczna postać, czyli e-recepta przychodzi SMS-em lub e-mailem – tłumaczy Cezary Zieliński, autor scenariusza kampanii.

Kampania internetowa nie mówi o konkretnych usługach, ale o tym, co dla ludzi jest ważne: szybkość, bezpieczeństwo, spokój, wygoda czy łatwy dostęp do informacji o zdrowiu z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.

Spoty są emitowane w trzech największych stacjach telewizyjnych (Polsat, TVN oraz TVP) oraz dwóch sieciach radiowych (Eurozet, Time) od początku października do połowy listopada. Kampanię online można zobaczyć do końca listopada na największych portalach internetowych oraz na YouTube i Facebooku.

Dodatkowo od 5 października informacje o e-usługach w ochronie zdrowia pojawiają się w najpopularniejszych serialach telewizyjnych emitowanych na antenie TVP 2: „M jak miłość” oraz „Na dobre i na złe”. Dzięki temu, że oba seriale mają obecnie najwyższą widownię („M jak miłość” – ponad 5 mln, „Na dobre i na złe” – ponad 3,3 mln) przekaz na temat e-zdrowia dotrze do masowego odbiorcy. Ponadto dużą część widowni stanowią seniorzy, którzy są bardzo ważną grupą docelową tych działań komunikacyjnych.

Fani seriali będą mieli okazję poznać, jak w praktyce ich ulubieni serialowi bohaterowie korzystają z rozwiązań e-zdrowia i jak wpływają one na codzienne życie. Pokazano m.in.:

  • jak odbierać e-recepty SMS-em,
  • jak zapisać się na świadczenia na podstawie e-skierowania,
  • jak Internetowe Konta Pacjenta może przynieść ratunek nawet w krytycznych sytuacjach.

Kampania obejmuje umieszczenie wątków o e-zdrowiu w trzech odcinkach serialu „M jak miłość” oraz pięciu odcinkach serialu „Na dobre i na złe”. Emisja ostatniego odcinka będzie miała miejsce 23 grudnia.

  • Reżyseria: Xawery Żuławski
  • Scenariusz: Cezary Zieliński
  • Produkcja spotów: Orient Film
  • 1
Ministerstwo Zdrowia promuje IKP

Ministerstwo Zdrowia promuje IKP

7 października 2020

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
7.10.2020

Polak filantrop – pomaga i wymaga. Wyniki badania

Trwający kryzys covidowy uświadomił Polakom, jak ważne jest zaangażowanie filantropijne społeczeństwa i biznesu – wynika z raportu „Filantropia w CEE 2020”. Oceniono w nim potencjał filantropijny Polski i innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W badaniu 39% rodaków potwierdziło, że pandemia zmieniła ich zachowania w obszarze dobroczynności. Dziś liczba pomagających Polaków wynosi 51%. Jednocześnie zwiększyły się oczekiwania względem firm. 56% badanych chce kupować produkty marek społecznie odpowiedzialnych, a 47% wyraża gotowość zapłacenia za nie wyższej ceny.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.10.2020

Nagrody IAB Mixx Awards rozdane

Po raz czternasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB Mixx Awards. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Hulaj z głową”, przygotowany przez Gong i MullenLowe MediaHub dla firmy ING Bank Śląski. Zdobył on nagrodę Best in Show. Przyznano także 4 złote statuetki dla kampanii: „Hulaj z głową” w kategorii Content Marketing, „Rano zebrano i wyborczy #bazarek na Twitterze” w kategorii Limited Budget, „#ZdalniDoPomocy” w kategorii Online Marketing with Influencer oraz „Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwy” w kategorii Public Service, Non-profit Campaign & CSR.

6 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.10.2020

Jakość to filar skutecznej reklamy internetowej – Forum IAB 2020

Podnoszenie jakości jest wspólnym celem branży reklamy cyfrowej. IAB Polska po wielu miesiącach intensywnych prac oraz konsultacjach z ekspertami zainaugurowało autorski program poprawy jakości Qualid. Jego premiera miała miejsce podczas czternastej edycji Forum IAB, które odbywa się 6–8 października. Hasło wydarzenia brzmi: „In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?”.