- 0
- 1
Wirtualni influencerzy na TikToku – generowani w ramach aplikacji?
Według portalu The Information TikTok prowadzi rozmowy z reklamodawcami o wprowadzeniu funkcji generowania przez AI wirtualnych influencerów. Ci mieliby występować w filmach w aplikacji i odpłatnie promować produkty.
Funkcja jest ponoć w fazie projektowania w ramach konsultacji z reklamodawcami. Jej działanie obejmuje generowanie skryptu reklamy wideo na podstawie promptów dostarczonych przez reklamodawcę.
Pracownicy TikToka testowali awatary, uznali jednak, że nie są one jeszcze gotowe do użycia przez użytkowników. W porównaniu z ludzkimi influencerami zapewniają zbyt niską konwersję sprzedaży promowanych produktów e-commerce – wynika z doniesień The Information.
Zgodnie z planami TikToka influencerzy AI mieliby uzupełnić obecną bazę influencerów. Promowaliby także produkty sprzedawane bezpośrednio z serwisu. Do rozstrzygnięcia pozostają jednak kwestie:
- w jaki sposób platforma dzieliłaby przychody z reklam między ludzkich i wirtualnych influencerów,
- jak zapewniłaby transparentność całego procesu promowania marek.
Te szczegóły ewentualnej nowej funkcji pozostają nieznane.
- 1