„Ranking blogów w e-commerce” agencji Elephate - Marketing przy Kawie
Elephate publikuje „Ranking blogów w e-commerce”
  • 0
  • 2
11.04.2024

Elephate publikuje „Ranking blogów w e-commerce”

Agencja Elephate opublikowała najnowszy raport dotyczący świata e-handlu: „Ranking blogów w e-commerce”, edycja 2024. Eksperci poddali analizie 524 sklepy internetowe z 32 branż.

Głównym celem zestawienia jest wyróżnienie sklepów online, które najskuteczniej wykorzystują strategie SEO i content marketingowe, by skalować swój biznes za pomocą blogowania.

Analizę przeprowadzono z wykorzystaniem danych od firmy Senuto. Objęła 32 branże rynku e-commerce oraz 524 sklepy internetowe. W ramach badania eksperci Elephate chcieli:

  • zidentyfikować liderów w obszarze content marketingu,
  • dostarczyć wszystkim prowadzącym blogi w platformach e-commerce możliwość porównania swoich wyników z konkurencją.

Jesteśmy dumni z efektów naszych analiz prezentowanych w tym raporcie. Dzięki wysokiej jakości danym od Senuto oraz wiedzy i doświadczeniu ekspertów Elephate mogliśmy dokładnie przeanalizować szeroki rynek e-commerce. Wskazaliśmy te marki, które osiągają najwięcej ruchu organicznego za pomocą blogów. Poprzez nasz raport dostarczamy rzetelnej wiedzy dla niemal wszystkich branż e-handlu. Pokazujemy też strategie, które przyniosły firmom inwestującym w content marketing i SEO mierzalny wzrost, a tym samym pozwoliły im osiągnąć przewagę konkurencyjną – mówi Wojciech Mazur, CEO w Elephate.

Na łamach raportu partnerzy podzielili się swoim know-how

Głos zabrali m.in. liderzy z firm:

  • Senuto,
  • IdoSell,
  • Shoper,
  • Satisfly,
  • Conversion,
  • Merce,
  • Cyber_Folks,
  • Packeta,
  • Casbeg,
  • Contadu,
  • WhitePress,
  • Edrone,
  • Fast White Cat,
  • Strategic Mind,
  • Brand24,
  • Spyrosoft,
  • Sky-Shop,
  • TrustMate,
  • GetResponse,
  • Sembot,
  • Hostersi,
  • eksperci z agencji Elephate.

– Cieszę się, że dzięki danym z baz Senuto przeprowadziliśmy jeszcze głębszą analizę platform e-commerce i wyłoniliśmy najlepsze praktyki w obszarze SEO i content marketingu. Jesteśmy przekonani, że ranking dostarczy wielu wartościowych wskazówek dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe i przyniesie korzyści całej społeczności digital marketingowej – podsumowuje współpracę Damian Sałkowski, CEO & founder w Senuto.

Publikacja zawiera najświeższe dane i statystyki

Pozwalają one lepiej zrozumieć trendy i wyzwania w e-commerce. Wskazują też kierunek, jak podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe. Z analizy można dowiedzieć się:

  • które sklepy internetowe prowadzą najpopularniejsze blogi i zdobywają dzięki nim najwięcej ruchu organicznego,
  • w których branżach e-commerce tworzonych jest najwięcej treści,
  • jaki jest przeciętny ruch organiczny artykułów w poszczególnych branżach e-commerce,
  • ile artykułów na blogach nie generuje żadnego ruchu organicznego,
  • w których branżach e-commerce content cieszy się największym zainteresowaniem odbiorców.

Opracowanie zawiera również porady specjalistów, w tym eksperckie wnioski liderów branży e-commerce. Dzielą się oni swoimi strategiami i najlepszymi praktykami w obszarze content marketingu i SEO, wpływającymi na wzrost sprzedaży. Raport umożliwia markom porównanie się z konkurencją. Zawiera też wskazówki, jak poprawić widoczność swojego sklepu online. Prezentuje zestawienie wyników z wielu branż i podpowiedzi, jakie kroki warto podjąć, aby osiągnąć sukces w zakresie blogowania,

Najciekawsze wnioski z analizy blogów w e-commerce

  • Największy ruch organiczny na blogach generuje branża zdrowotna. To tego rodzaju treści użytkownicy „konsumują” najczęściej, dlatego prowadząc biznes w tej specjalizacji, szczególnie warto realizować działania blogowe. Najpopularniejsze blogi e-commerce w Polsce według ruchu organicznego to: DOZ, wApteka oraz Morele.
  • Największy udział organicznego ruchu na blogu względem całego serwisu zanotowała branża zwierzęca. Jednocześnie w tej kategorii zauważono niski udział artykułów bez ruchu organicznego, co świadczy o tym, że ta tematyka cieszy się dużym zainteresowaniem czytelników, a treści są wysokiej jakości.
  • Blogi z największą liczbą fraz kluczowych w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania nie zawsze generują najwyższy ruch organiczny, ponieważ duże znaczenie ma popularność pozycjonowanych wyrażeń. Na blogach poddanych analizie średni udział artykułów z zerowym ruchem organicznym wynosi prawie 7%. To odsetek publikacji, które nie generują zainteresowania użytkowników, są niskiej jakości, lub nie są właściwie zoptymalizowane pod SEO.
  • Zdrowie, zwierzęta, rośliny, medycyna oraz kosmetyki i uroda to branże, w których przeciętny ruch organiczny jednego artykułu jest najwyższy. Dokładnie te same kategorie potrzebują najmniejszej liczby publikacji, aby osiągnąć 10 tysięcy odsłon. Są to więc rynki, na których działania contentowe należy potraktować jako must-have strategii marketingowej.

Raport „Ranking blogów w e-commerce” można pobrać za pozostawieniem danych ze strony elephate.com/pl/ranking-blogow-w-e-commerce-raport.

Raport został objęty patronatem medialnym portalu Marketing przy Kawie.

  • 2
„Ranking blogów w e-commerce”
„Ranking blogów w e-commerce”

11 kwietnia 2024