- 0
- 2
Ukazała się najnowsza edycja „Przewodnika po content marketingu” IAB Polska
Co jest najtrudniejszym elementem działań content marketingowych? Czy klienci chętnie podejmują działania contentowe i jakie mają względem nich oczekiwania? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z najnowszego „Przewodnika po content marketingu”, przygotowanego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.
Zaangażowanie, zwiększenie sprzedaży, budowanie eksperckiego wizerunku… Powodów, dla których klienci decydują się na działania content marketingowe, jest wiele. Jeden z nich wybija się ponad resztę. To chęć nawiązania relacji nie z „ciasteczkiem”, ale z prawdziwym człowiekiem, który doceni treści wysokiej jakości i znajdzie w nich coś ważnego dla siebie.
Z nowej publikacji Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska wynika, że coraz więcej klientów ma tego świadomość.
Dlaczego niektórym klientom wciąż trudno przekonać się do działań contentowych?
Jednym z aspektów, które o tym decydują, jest mierzalność wspomnianych działań. Ekspertom zaangażowanym w powstanie poradnika zadano pytania:
- Jak oceniasz skuteczność kampanii content marketingu?
- W jaki sposób ją mierzysz?
- Po jakim czasie zauważasz jej efekty?
W udzielanych odpowiedziach eksperci byli nadzwyczaj zgodni. Sprawa pomiaru i oceny skuteczności działań z zakresu marketingu treści komplikuje się, gdy chcemy zmierzyć ich wpływ na budowanie, zmianę czy wzrost świadomości i wizerunku marki. Wniosek? Zdecydowanie potrzeba na to więcej czasu i dobrych narzędzi.
Ocena skuteczności działań contentowych wciąż pozostaje wyzwaniem. Mimo to chętnych do realizacji nie brakuje. Widać to w licznych case’ach zawartych w publikacji.
Nowy „Przewodnik po content marketingu” można pobrać ze strony IAB Polska.
- 2