Uber Eats krytykowany za scenę żartu z alergii w reklamie na Super Bowl
  • 1
  • 1
11.02.2024

Uber Eats krytykowany za scenę żartu z alergii w reklamie na Super Bowl

Reklama Uber Eats przygotowana na Super Bowl zawierała żartobliwą scenę, w której mężczyzna z alergią na orzeszki ziemne je masło orzechowe. Na markę spadła fala krytyki. Oburzenie wyraziła organizacja działająca na rzecz alergików.

Spot „Don’t Forget Uber Eats” ma gwiazdorską obsadę. Występują w nim znani z serialu „Przyjaciele” Jennifer Aniston i David Schwimmer oraz David i Victoria Beckhamowie. Fabuła zbudowana jest wokół humorystycznego motywu zapominania różnych rzeczy. Victoria Beckham, była Spice Girl, w rozmowie z mężem zastanawia się, czy śpiewała w zespole Cinnamon Sisters, Basil Babes, czy może Paprika Girls. Reklamę stworzyła agencja Special Group.

Protesty wywołała scena z udziałem mężczyzny, którego wygląd wskazuje na reakcję alergiczną. Ma wysypkę na twarzy i spuchniętą powiekę. „Czy w maśle orzechowym są orzeszki ziemne?” – pyta, czytając skład na etykiecie słoika, po czym orientuje się, że to główny składnik.

Fundacja Food Allergy Research & Education (FARE) wyraziła rozczarowanie, że firma wykorzystuje alergię jako żart. Uber na prośbę organizacji usunął scenę z reklamy.

W serwisie YouTube na profilu Uber Eats pojawiła się ta reklama już okrojona z inkryminowanej sceny.

  • 1
Uber Eats krytykowany za scenę żartu z alergii w reklamie na Super Bowl

Uber Eats krytykowany za scenę żartu z alergii w reklamie na Super Bowl

9 lutego 2024

8 lutego 2024