Distinctive brand assets, czyli charakterystyczne zasoby marki to elementy, które nie są nazwą, ale przywołują markę w pamięci odbiorców. Wyniki nowego globalnego badania nie są jednak optymistyczne. Mniej niż jedna piąta (15%) zasobów marek to te naprawdę charakterystyczne.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Od kilku lat globalne marki coraz więcej inwestują w budowę distinctive assets. Mastercard usunął nazwę ze swojego logo, pozostawiając przenikające się koła. Mógł to zrobić, bo badania wykazały, że ośmiu na dziesięciu konsumentów spontanicznie rozpoznaje te pomarańczowo-czerwone figury bez nazwy marki. Nazwa marki ma wąski wpływ neurologiczny, a distinctive assets otwierają nas na doznania związane z innymi zmysłami.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną. |