Zakupy Polaków na majówce w 2024 r. Spore wydatki na alkohol, głównie piwo
  • 0
  • 1
25.04.2024

Zakupy Polaków na majówce w 2024 r. Spore wydatki na alkohol, głównie piwo

Większość Polaków na grilla w majówkę kupi alkohol. Wyda na to nawet połowę budżetu. Na stołach stanie głównie piwo – wynika z sondażu UCE Research i Grupy Offerista.

Łącznie blisko połowa z badanych deklaruje, że alkohol będzie stanowił 30–50% kosztów.

  • Prawie jedna trzecia zapowiada 30–40%,
  • Ponad jedna piąta 40–50%,
  • Jedna dziesiąta zakłada 20–30%,
  • Jedna dziesiąta mówi o 50–60%,
  • Ponad jedna dziesiąta wskazuje, że aż 60–70%.

Prawie 73% konsumentów kupi piwo, a ponad 21% sięgnie po wódkę. Łącznie tylko niespełna 6% wybierze wino lub cydr.

– W naszej kulturze alkohol jest nieodzowną częścią spotkań przy grillu. Jednak przyznam, że wyniki badania mocno mnie niepokoją. Polacy sporą część środków przeznaczanych na grillowanie wydadzą na napoje procentowe. Patrząc na wyżej wymienione dane, wydaje się, że na tego typu spotkaniach w dużej części to alkohol będzie numerem jeden, a nie żywność. Oprócz niej trzeba przecież jeszcze kupić sztućce, tacki, węgiel itd. A tego typu akcesoria w tym roku mocno zdrożały, bo średnio o ponad 24% rdr. – komentuje Robert Biegaj, współautor badania i wieloletni ekspert rynku retailowego z Grupy Offerista.

88,7% konsumentów wyda jakąś część pieniędzy na alkohol w związku z planowym grillowaniem

Tylko 4,2% respondentów umawia się na grilla i nie kupuje napojów procentowych na tę okoliczność. Natomiast 7,1% ankietowanych jest jeszcze niezdecydowanych lub nie potrafi się w tej kwestii określić.

To kolejne informacje, które mogą niepokoić. Wychodzi na to, że 20,8% badanych przeznacza zdecydowanie więcej pieniędzy na napoje procentowe niż na samą żywność, nie mówiąc już o akcesoriach. Wygląda zatem na to, że spotkanie przy grillu będzie dla tych osób tylko pretekstem do napicia się alkoholu. Do tego z badania wychodzi, że blisko 73% konsumentów planujących zakup alkoholu postawi na piwo, a ponad 21% nabędzie wódkę. Marginalna część, bo tylko niecałe 6% sięgnie po wino lub cydr. Mówiąc wprost, piwo będzie królować podczas majówkowego biesiadowania przy grillu – dodaje Robert Biegaj.

Badanie przeprowadzone między 14 a 17 kwietnia 2024 r. metodą CAWI przez UCE Research i Grupę Offerista. Próba ponad tysiąca konsumentów, którzy zadeklarowali, że w tym roku podczas majówki zamierzają zorganizować grilla.

  • 1
Zakupy Polaków na majówce w 2024 r.

Zakupy Polaków na majówce w 2024 r.

25 kwietnia 2024

24 kwietnia 2024