Brakuje komunikacji między klientami i agencjami – wyniki ankiety Cannes Lions „State of Creativity”
  • 0
  • 1
25.03.2024

Brakuje komunikacji między klientami i agencjami – wyniki ankiety Cannes Lions „State of Creativity”

Komunikacja między firmami a dostawcami usług marketingowych jest słaba. Sytuację można nawet nazwać załamaniem komunikacyjnym. Takie wyniki przyniosła doroczna ankieta Cannes Lions „State of Creativity”.

Badanie „State of Creativity” objęło 3 tys. ankiet z klientami i agencjami oraz kilka rozmów indywidualnych z liderami branży. Wyniki w niektórych punktach są ze sobą sprzeczne. Marki widzą współpracę bardziej pozytywnie. Z kolei agencje obawiają się poruszać temat złego przebiegu współpracy w obawie o utratę klienta.

Młodsi marketerzy wyrażali niezadowolenie z działań szefów swoich firm. Frustruje ich także, że na poziomie zarządów brakuje specjalistów doświadczonych w obszarze kreacji.

Co charakteryzuje marki, które przewidują wyższy wzrost biznesu w 2024 r.?

Według danych z badania takie marki:

  • są 6 razy bardziej skłonne do priorytetowego traktowania kreatywności,
  • 4,6 raza chętniej ustalą wyższe wydatki marketingowe niż w ubiegłym roku,
  • więcej wydają na długoterminowe budowanie marki.

Jak pokazują niedawne badania firmy analitycznej Magic Numbers, większe firmy mogą uzyskać wyższy zwrot (ROI) właśnie z działań związanych z budowaniem marki. Marketing efektywnościowy (performance marketing) przynosi duże zwroty głównie start-upom.

  • 1
Cannes Lions State of Creativity

Wyniki ankiety Cannes Lions „State of Creativity”

 

24 marca 2024

22 marca 2024

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
22.03.2024

Rośnie płatny streaming, Netflix marką pierwszego wyboru, torrenty stabilną niszą. Wavemaker VideoTrack 8

Kilkanaście milionów Polaków korzysta z subskrypcji VOD, niemal co trzecia subskrypcja kupowana jest w ramach oferty operatorów płatnej TV – pokazuje VideoTrack 8, badanie agencji Wavemaker. Netflix pozostaje polskim love brandem, cenionym za liczbę nowości. Zmiany w jego podejściu do współdzielenia konta obrazuje mniejsza popularność „spółdzielni subskrypcyjnych” w Polsce.