Zwrot z performance marketingu zależy od wielkości marki – wyniki badania
  • 0
  • 1
20.03.2024

Zwrot z performance marketingu zależy od wielkości marki – wyniki badania

Start-upy mogą uzyskać duży zwrot z inwestycji w marketing efektywnościowy (performance marketing), ale większe firmy uzyskają wyższy zwrot z działań związanych z budowaniem marki. Wskazuje na to badanie, którego wyniki zaprezentowano podczas amerykańskiej konferencji SXSW 2024.

Start-upy korzystają z działań efektywnościowych, ponieważ muszą uzyskać szybki zwrot z inwestycji (ROI) w reklamę, by zdobyć pierwszych klientów. Z czasem jednak, wraz ze wzrostem organizacji, stopa zwrotu z inwestycji reklamowych będzie powoli spadała. Paliwem wzrostu jest wtedy długofalowe budowanie marki.

Ekonomistka i statystyczka, dr Grace Kite, założycielka firmy analityki marketingowej Magic Numbers mówiła o tym od dawna. Przed dwoma laty wprowadziła termin „performance plateau”.

Jego znaczenie można streścić następująco:

  • Najpierw następuje szybki wzrost za sprawą inwestycji wyłącznie w działania efektywnościowe.
  • Później, mimo utrzymania poziomu wydatków, wzrost w pewnym momencie się zatrzymuje.

Na konferencji SXSW Grace Kite pokazała różnicę ROI z inwestycji w performance marketing między start-upami a większymi organizacjami.

Prowadząc działania efektywnościowe, start-upy osiągają 2,5 raza większy zwrot z inwestycji na każdego wydanego dolara w porównaniu do działań bardziej skoncentrowanych na marce. Dla firm, które początkową fazę działalności mają już za sobą, ale nie są jeszcze dużymi markami, różnica ta spada do 1,3 raza. Wśród dużych firm zyski z budowania marki przewyższyły zwrot z marketingu efektywnościowego o 0,7 raza.

źródło: WARC

  • 1
Zwrot z performance marketingu zależy od wielkości marki

Zwrot z performance marketingu zależy od wielkości marki

20 marca 2024

19 marca 2024

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
19.03.2024 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak tworzyć niezapomniane Customer Experience?

W świecie, gdzie różnice między produktami i usługami zacierają się, to właśnie dobre doświadczenia klientów rysują drogę do serc i umysłów. Pomyśl o Customer Experience (CX) jak o składniku, który pomoże wyróżnić się Twojej marce oraz zdobyć lojalność klientów. W erze, gdzie CX wyznacza nowe granice rywalizacji, odkrywanie i wdrażanie najlepszych praktyk w tej dziedzinie staje się kluczową strategią dla firm pragnących wybić się ponad przeciętność.