Reklama Under Armour stworzona przez AI krytykowana za wykorzystywanie pracy twórców wcześniejszego spotu
  • 2
  • 1
25.03.2024

Reklama Under Armour stworzona przez AI krytykowana za wykorzystywanie pracy twórców wcześniejszego spotu

W spocie Under Armour stworzonym przez AI pojawia się brytyjski bokser Anthony Joshua. Padły pytania o wykorzystanie pracy twórców poprzedniej reklamy marki z tym samym sportowcem.

Czarno-biała reklama Under Armour „Forever is made now” została określona jako AI-powered. Przedstawia Joshuę na pustyni, prowadzącego wewnętrzny monolog. Następnie akcja przenosi się na ring.

Jak powiedział reżyser, Wes Walker, zadaniem było stworzenie spotu wyłącznie z istniejących filmów, bez udziału sportowca, ze scen wygenerowanych przez AI. Jednak gdy akcja przenosi się na ring, pojawiają się sceny nakręcone przez człowieka. Pochodzą z poprzedniej reklamy marki, „Storm through” z Joshuą z 2022 r. Reżyserował ją Gustav Johansson.

– Fajna reklama, ale wszystkie sceny z Joshuą zostały nakręcone przez André Chementofa i pochodzą z reklamy, którą zrobiłem. Under Armour może oczywiście robić, co chce z materiałem filmowym. Jednak to śliski temat, gdy jako twórca mówisz, że to sztuczna inteligencja, podczas gdy tak naprawdę stali za tym ludzie – powiedział w komentarzu Johansson.

Wes Walker odpowiedział w oficjalnym komentarzu argumentem o sztucznej inteligencji, do której trzeba się dostosować. Jak jednak dowiedział się serwis TechCrunch, reżyser starał się o udział boksera w nowej reklamie. Okazało się to niemożliwe ze względów budżetowych, czasowych i produkcyjnych.

W komentarzach ekspertów padają dodatkowe uwagi. Operatorzy i reżyserzy powinni zacząć pobierać od swoich firm znacznie wyższe honoraria lub opłatę licencyjną, jeśli klient chce mieć pełne prawa autorskie do modyfikowania dzieła przez AI pod kątem kolejnej reklamy.

  • 1
Reklamę Under Armour „Forever is made now” stworzono dzięki AI

Reklamę Under Armour „Forever is made now” stworzono dzięki AI

25 marca 2024

24 marca 2024

22 marca 2024