Silver influencerzy coraz popularniejsi (raport) - Marketing przy Kawie
Silver influencerzy coraz popularniejsi – raport agencji Vision & People
  • 0
  • 3
5.04.2024

Silver influencerzy coraz popularniejsi – raport agencji Vision & People

Raport „Silver influencer marketing”, opublikowany przez agencję Vision & People, pokazuje wzrost znaczenia dojrzałych influencerów. Przyciągają oni swoich rówieśników, a poziomem zaangażowania przebijają młodszych i popularniejszych kolegów.

– Coraz częściej można spotkać się z seniorami, którzy stają się gwiazdami internetu jako silver influencerzy. Zdobywają popularność dzięki swoim treściom w mediach społecznościowych. W raporcie pokazujemy:

  • jak osoby po 55. roku życia aktywnie udzielają się online, od Facebooka po TikToka,
  • jak ich prawdziwe historie oraz doświadczenia przyciągają zarówno młodszych, jak i starszych obserwujących.

Ich szczerość i dojrzały sposób komunikacji zmieniają sposób, w jaki myślimy o marketingu w internecie. Pokazuje, że mają oni coś wartościowego do powiedzenia na każdym etapie życia – mówi Anna Taraska-Mazurkiewicz, strategic planner w Vision & People, współautorka raportu.

Osoby w wieku 55+ dalekie są od bycia jedynie biernymi użytkownikami internetu

Aż 88% silversów korzysta z internetu codziennie. Poszukują w nim informacji, czytając wiadomości czy robiąc zakupy online. Ta grupa wiekowa wykorzystuje internet w sposób bardziej narzędziowy. Dla młodszych użytkowników internet jest głównie źródłem rozrywki.

Silversi nie tylko przeglądają treści w mediach społecznościowych, ale także aktywnie w nich uczestniczą:

  • tworząc własny content,
  • dzieląc się opiniami,
  • angażując się w dialog z markami.

Facebook i YouTube to ich ulubione platformy. Rośnie jednak drównież ich zainteresowanie serwisem X, co pokazuje ich chęć do eksploracji nowych przestrzeni społecznościowych.

Kim jest polski silver influencer?

Silver influencerzy mają wyższy wskaźnik zaangażowania w porównaniu do młodszych influencerów – 3,18% vs 2,27%. Ich treści, skupiające się na doświadczeniu życiowym, uniwersalnych wartościach i relacjach międzyludzkich, wywołują większe emocjonalne zaangażowanie wśród obserwujących. Autentyczność, bliskość i aktywna komunikacja przyczyniają się do budowania silnej i zaufanej społeczności.

– Spośród 30 największych profili silver influencerów żaden nie reprezentował kategorii entertainment. Jednocześnie jest to najpopularniejsza kategoria wśród 30 najbardziej zasięgowych polskich influencerów. Kiedy młodsi influencerzy koncentrują się na treściach rozrywkowych, silversi wykorzystują swoje doświadczenie życiowe. Najwięcej twórców w grupie 50+ znajdziemy w kategoriach takich jak moda, uroda i lifestyle, ale także w obszarach, gdzie mogą oni podzielić się swoją specjalistyczną wiedzą. Czyni to ich konta źródłem inspiracji i wartościowej wiedzy – mówi Przemysław Guzik, strategy & media director w Vision & People, współautor raportu.

Silver influencerzy mają znaczący udział odbiorców w grupie wiekowej 45+. Wynosi on 13% ich obserwujących, w porównaniu do zaledwie 1,2% u młodszych influencerów. To podkreśla ich potencjał w angażowaniu i komunikacji ze starszymi odbiorcami. Marki mogą to wykorzystać do skuteczniejszego dotarcia do tej grupy konsumentów.

Raport Vision & People powstał na podstawie badania CAWI, danych z narzędzia YouGov Profiles i Influtool. Partnerami raportu są: agencja badawcza Inquiry, Influtool i Flexi.pl.

  • 3

Silver influencerzy coraz popularniejsi

Silver influencerzy coraz popularniejsi

5 kwietnia 2024

4 kwietnia 2024