- 0
- 1
Semrush większościowym akcjonariuszem Brand24
Amerykańska platforma Semrush, zajmująca się widocznością w internecie, stała się większościowym akcjonariuszem Brand24. Wartość transakcji to niemal 55 mln zł.
Wizja rozwoju Brand24 przekraczała granice polskiego rynku. Dlatego założyciele zdecydowali o połączeniu sił ze swoim wieloletnim partnerem biznesowym – Semrush. Współpraca podmiotów ma umożliwić Brand24 szybszy rozwój i dotarcie do ponad 100 tys. klientów korzystających z amerykańskiej platformy.
– Od lat skutecznie zwiększamy sprzedaż produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na więcej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy – mówi Michał Sadowski.
Brand24 powstał 14 lat temu jako wrocławski start-up monitorowania mediów. Z jego narzędzi korzysta 4 tys. marek ze 160 krajów (m.in. Ikea, Uniwersytet Stanford, Samsung czy Uber).
W wyniku transakcji Semrush Holding (za pośrednictwem spółki zależnej Prowly) staje się głównym udziałowcem Brand24
Spółka objęła 57% akcji Brand24, odkupując je od podmiotów: Larq Capital i Unfold oraz założycieli. Dzięki transakcji Brand24 pośrednio trafia też na amerykańską giełdę NYSE.
Zarząd, czyli founderzy: Michał Sadowski i Piotr Wierzejski, a także Bartosz Kozłowski, będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach. Jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest zwiększenie zatrudnienia w Brand24, aby wykorzystać potencjał wzrostu skali biznesu.
– Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie danych otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych, innowacyjnych. Semrush ma też dobry track rekord pracy z polskimi projektami. Inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie powiększyli ten biznes kilkakrotnie – mówi Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i członek zarządu Brand24.
Semrush zajmuje się m.in. optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO) czy przetwarzaniem płatności cyklicznych.
- 1