Na ścianie Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu powstał mural, który ma budować świadomość transplantologii dziecięcej
  • 0
  • 3
12.10.2021

Na ścianie Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu powstał mural, który ma budować świadomość transplantologii dziecięcej

Ruszyła akcja wspierająca budowanie świadomości transplantologii dziecięcej. W jej ramach w przeddzień Europejskiego Dnia Donacji na ścianie Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oficjalnie odsłonięto mural namalowany przez Wojciecha Brewkę.

Pluszowy miś tulący anatomiczne serce to odpowiedź jego twórcy na apel środowisk związanych z polską transplantologią, m.in. z profesorem Marianem Zembalą, dyrektorem naczelnym zabrzańskiej kliniki, o budowanie świadomości społeczeństwa na temat transplantologii. Dzięki temu mogłaby obniżyć się liczba odmów i zastrzeżeń związanych z oddawaniem organów do przeszczepiania.

To część akcji społecznej, która wsparta przez Fundację BGK wystartowała w październiku, miesiącu transplantologii na całym świecie i rozpoczyna ogólnopolską dyskusję na ten temat.

Na co dzień lekarze spotykają się z niską świadomością społeczeństwa, w tym także personelu medycznego, który często nie wie, jak rozmawiać o donacji narządów do przeszczepów dziecięcych. Wychodząc naprzeciw potrzebom, Fundacja BGK im. J.K. Steczkowskiego postanowiła zaangażować się nie tylko w budowę nowego skrzydła Śląskiego Centrum Chorób Serca, ale także w ogólnopolską akcję budującą świadomość problemu transplantacji u najmłodszych. Zaprosiła do udziału w niej Wojciecha Brewkę.

Ten mural to próba zwrócenia uwagi na trudny temat, jakim jest transplantologia najmłodszych i odpowiedź na apel profesora Zembali. To również swoista próba oswojenia z bardzo trudną tematyką. Pluszowy miś tuli anatomiczne serce – może właśnie w taki lekki i delikatny sposób będzie łatwiej o tym rozmawiać? – mówi o swojej pracy Wojciech Brewka.

Mural na ścianie Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu przedstawia misia trzymającego w objęciach naturalnie wyglądające serce. Do końca nie wiemy, czy jest to przekazanie, czy przyjęcie daru serca, które symbolizuje donację narządów do przeszczepu. Jasne jest za to, że każdy darowany narząd jest warty właśnie tego tulenia, bo może uratować czyjeś życie – podkreślają inicjatorzy akcji.

Przygotowaniem akcji zajmują się agencje Rebelia Media i iPublicity.

  • 3
mural, który ma budować świadomość transplantologii dziecięcej

Mural, który ma budować świadomość transplantologii dziecięcej

11 października 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
11.10.2021

Usługa Kup teraz, zapłać później buduje zaufanie konsumentów do e-sklepów – wynika z badania Klarny

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Mimo to konsumenci wciąż najczęściej proszeni są o zapłatę z góry za zakupy online, co stwarza bariery dla kupujących – wynika z badania Klarny. 69% Polaków twierdzi, że miałoby większe zaufanie do sprzedawców, gdyby ci oferowali opcję Kup teraz, zapłać później (BNPL). Podobna liczba respondentów (62%) deklaruje, że dzięki dostępowi do takiej opcji płatności szybciej powtórzyłaby zakupy u danego sprzedawcy.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.10.2021

Raport „e-Commerce w regionach Polski”: sklepów internetowych najszybciej przybywa na Podlasiu

Według danych z KRS polski rynek e-commerce najdynamiczniej rozwijał się wcale nie w czasie pandemii, ale w 2019 r. Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wzrosła wtedy o 26,5 proc. Obecnie najszybciej przybywa ich w województwie podlaskim – na koniec września 2021 było ich o 22 proc. więcej niż w grudniu 2020 r. Jednak tempo rozwoju rynku to nie wszystko. 80 proc. wszystkich e-sklepów w Polsce ma kłopoty finansowe.