Usługa Kup teraz, zapłać później buduje zaufanie konsumentów do e-sklepów – wynika z badania Klarny
  • 0
  • 2
11.10.2021

Usługa Kup teraz, zapłać później buduje zaufanie konsumentów do e-sklepów – wynika z badania Klarny

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Mimo to konsumenci wciąż najczęściej proszeni są o zapłatę z góry za zakupy online, co stwarza bariery dla kupujących – wynika z badania Klarny. 69% Polaków twierdzi, że miałoby większe zaufanie do sprzedawców, gdyby ci oferowali opcję Kup teraz, zapłać później (BNPL). Podobna liczba respondentów (62%) deklaruje, że dzięki dostępowi do takiej opcji płatności szybciej powtórzyłaby zakupy u danego sprzedawcy.

Dodanie nowoczesnych rozwiązań płatniczych może odblokować dalszy wzrost polskiego rynku e-commerce. Wynika tak z badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, globalnego banku detalicznego, dostawcy usług płatniczych i platformy zakupowej, która niedawno zadebiutował w Polsce. Większość kupujących w Polsce (77%) zna usługę płatności odroczonych (BNPL). Prawie jedna trzecia z nich (29%) zdecydowałaby się zapłacić po dostawie, gdyby sklep oferował taką możliwość.

Badanie pokazuje również, że możliwość zapłaty po dostawie znacząco zwiększa zaufanie konsumentów do e-sklepów, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych: 18–24 lata (67%), 25–34 (69%), 35–44 (66%), 45–54 (71%), 55–65 (72%).

Wdrożenie BNPL wpływa również na wzrost aktywności powracających klientów ze wszystkich pokoleń (62%). Odsetek osób, które dzięki wprowadzeniu tej opcji płatności zdecydowałyby się szybciej powtórzyć zakupy w danym sklepie, stale rośnie wraz z wiekiem konsumenta: 35–44 lata (60%), 45–54 (64%), 55–65 (66%).

Polska jest znacznie bardziej zaawansowana niż wiele innych krajów, jeśli chodzi o sposób robienia zakupów online. Polscy konsumenci doskonale znają koncepcję Kup teraz, zapłać później (BNPL) i chętnie robią w ten sposób zakupy. Oprócz wyraźnej korzyści, jaką jest możliwość wypróbowania przed zakupem, opcja Zapłać później tworzy poczucie zaufania do sprzedawców i jest dla nich sposobem na budowanie długofalowych relacji z klientami.

Wprowadzenie metod płatności dostosowanych do nowoczesnych zakupów online i zapewnienie bardziej bezproblemowych doświadczeń zakupowych to szansa na odblokowanie potencjału dalszego wzrostu polskiego e-handlu, który jest już jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie –  komentuje Viveka Söderbäck, ekspert Klarny ds. zachowań konsumenckich.

Sektor e-commerce rozwija się w Polsce szybko. Prawie wszyscy Polacy (96%) z dostępem do Internetu dokonali w tym roku zakupów online, a prawie połowa (45%) uważa, że ​​w przyszłym roku będzie robić zakupy głównie przez Internet. Dla Polaków największą wadą zakupów online jest brak możliwości zobaczenia lub wypróbowania produktu przed zakupem (54%). 74% stwierdziło, że preferowałoby sprzedawców internetowych, którzy pozwoliliby im zapłacić po dostawie, aby mogli sprawdzić zamówione przedmioty, zanim je kupią.

Wśród kupujących, którzy woleliby skorzystać z możliwości płatności po dostawie, gdyby była dostępna (29% ankietowanych), odsetek zwolenników tej opcji wzrasta wraz z wiekiem. Wynosi 33% dla osób w wieku 45–54 lata i 31% dla osób w wieku 55–65. W grupach młodszych jest niższy i wynosi 30% dla osób w wieku 18–24 lata oraz 24% dla osób w wieku 25–34. Dzieje się tak pomimo faktu, że 28% kupujących jest świadomych tego, że korzystanie z opcji Zapłać później jest bezpłatne, jeśli zaległa płatność zostanie uregulowana w czasie określonym przez dostawcę usługi.

Dla Polaków, którzy skorzystali z usługi BNPL, największymi zaletami tego rozwiązania są:

  • możliwość sprawdzenia towaru przed zapłatą (41%),
  • płacenie tylko za zatrzymane artykuły (34%),
  • płatność dopiero po otrzymaniu towaru (33%),
  • poczucie bezpieczeństwa w momencie pierwszych zakupów w nowym sklepie internetowym (32%).

Mając wybór, trzech na pięciu (59%) Polaków wybrałoby sklepy internetowe zamiast stacjonarnych. Ponadto dla wielu BNPL jest rozwiązaniem rewolucjonizującym rynek. Polacy robiący zakupy online uważają, że płacenie po dostawie wpłynęłoby na ich zachowanie, ponieważ:

  • 71% z nich czułoby się swobodniej podczas zakupów,
  • 69% bardziej ufałoby sprzedawcy,
  • 62% wcześniej wróciłoby do sprzedawcy,
  • 58% uważa, że ​​mogliby lepiej zarządzać swoimi pieniędzmi,
  • 57% byłoby bardziej skłonnych robić zakupy w sklepie, w którym teraz tego nie robi,
  • 55% uważa, że ​​zamówiłoby więcej produktów,
  • 55% dokonałoby szybszego zakupu,
  • 53% uważa, że ​​wydałoby więcej w sklepie,
  • 47% zatrzymałoby więcej zamówionych przedmiotów.

O badaniu
Badanie internetowe została przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1074 respondentów w wieku 18–65 lat w sierpniu 2021 r. Porównanie z innymi krajami opiera się na oddzielnym, wielotysięcznym badaniu przeprowadzonym w maju 2021 r.

  • 2
Kup teraz, zapłać później

Wpływ udostępnienia opcji Kup teraz, zapłać później na zachowanie konsumentów

11 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.10.2021

Raport „e-Commerce w regionach Polski”: sklepów internetowych najszybciej przybywa na Podlasiu

Według danych z KRS polski rynek e-commerce najdynamiczniej rozwijał się wcale nie w czasie pandemii, ale w 2019 r. Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wzrosła wtedy o 26,5 proc. Obecnie najszybciej przybywa ich w województwie podlaskim – na koniec września 2021 było ich o 22 proc. więcej niż w grudniu 2020 r. Jednak tempo rozwoju rynku to nie wszystko. 80 proc. wszystkich e-sklepów w Polsce ma kłopoty finansowe.

8 października 2021