Facebook wydaje oświadczenie na temat artykułu „The Wall Street Journal” o szkodliwym wpływie Instagrama
  • 0
  • 1
27.09.2021

Facebook wydaje oświadczenie na temat artykułu „The Wall Street Journal” o szkodliwym wpływie Instagrama

W połowie września „The Wall Street Journal” opublikował artykuł zatytułowany „Facebook knows Instagram is toxic for teen girls, company documents show”. Gazeta przedstawiła w nim wyniki dochodzenia pokazujące, że platforma społecznościowa przeprowadziła własne badania, które pokazały, że korzystanie z Instagrama pogłębiło problemy z postrzeganiem ciała u jednej na trzy nastolatki. Utajniła jednak te wyniki. Facebook wydał w tej sprawie oświadczenie. Zarzuca dziennikarzom, że dochodzenie było niedokładne, a wyniki zostały źle zinterpretowane.

Artykuł z 14 września skupiał się na wynikach, które sugerowały, że Instagram miał wyjątkowo szkodliwy wpływ na nastolatków – szczególnie na młode dziewczęta. „WSJ” twierdzi, że Facebook był świadomy szkód, jakie jego produkty wyrządzają nastolatkom i że firma „podjęła minimalne wysiłki, aby rozwiązać te problemy i lekceważyła je publicznie”.

Na te zarzuty odpowiedziała Pratiti Raychoudhury, vice president, head of research Facebooka. Zignorowała jednak wiele kwestii poruszonych w artykule. W tym to, że nastolatki twierdziły, że czują się uzależnione od Instagrama.

Zamiast tego skupiała się na dewaluacji własnych badań Facebooka. Wiele z najbardziej zjadliwych twierdzeń „WSJ” według Raychoudhury koncentruje się na badaniu, w którym wzięło udział zaledwie 40 uczestników. Jak argumentuje, to marna próbka pod każdym względem – ale szczególnie, gdy mowa o platformie z ponad miliardem użytkowników. Maleńkie badanie zostało „zaprojektowane w celu zainicjowania wewnętrznych rozmów o najbardziej negatywnym postrzeganiu Instagrama przez nastolatków” – twierdzi Raychoudhury.

Przedstawicielka Facebooka odnosi się krytycznie także do wyników, które mówią o negatywnym wpływie Instagrama na postrzeganie ciała. Jak tłumaczy, problem z obrazem ciała był tylko jednym z dwunastu możliwych problemów, które Instagram może pogłębić u nastoletnich dziewcząt. Badane dziewczęta miały wskazywać, że w radzeniu sobie z trudnościami w pozostałych obszarach, m.in. samotności, smutku czy niepokoju, Instagram jest pomocny.

Ani Facebook, ani Instagram, ani sama Raychoudhury nie opublikowali jednak wyników badań, które wielokrotnie przytacza wiceprezes w swojej odpowiedzi na raport „The Wall Street Journal”.

Źródło: www.theverge.com, www.wsj.com

  • 1
szkodliwy wpływ Instagrama

„The Wall Street Journal” opisał szkodliwy wpływ Instagrama, Facebook zarzuca gazecie nierzetelność

27 września 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
27.09.2021

GfK: Turyści pozostają ważnym ogniwem w handlu spożywczym

10% sieciowych i zrzeszonych sklepów spożywczych w Polsce mieści się w pobliżu atrakcji turystycznych i obiektów noclegowych. Procentowo najwięcej jest ich w Małopolsce (23% wszystkich punktów handlowych), z kolei najmniej – w województwie lubelskim (4%) i mazowieckim (5%). Według firmy badawczej GfK sieci detaliczne wciąż aktywnie poszukują danych o ruchu turystycznym w czasie planowania ekspansji i pozostaje on bardzo ważnym czynnikiem na etapie decyzji o otwarciu nowego sklepu.