Prawie połowa Polek ma smartwatche – badanie Huawei
  • 0
  • 1
10.03.2024

Prawie połowa Polek ma smartwatche – badanie Huawei

Już 40% pań w Polsce posiada smartwatch, a kolejne 12% ma zamiar go sobie kupić. Oczekują bardziej zaawansowanych technologicznie zegarków, które niczym biżuteria dopełnią ich stylizacje. Taki obraz pokazuje badanie przeprowadzone przez SW Research dla Huawei CBG Polska.

Kobiety, kupując smartwatche, zwracają uwagę na niemalże te same aspekty, co mężczyźni. Przede wszystkim jest to:

  • czas pracy na jednym ładowaniu (48% pań mających go lub chcących nabyć),
  • odporność na wodę i kurz (44%),
  • funkcje monitorujące zdrowie (39%),
  • wielkość koperty (34%).

W aktualnych urządzeniach brakuje im przede wszystkim:

  • możliwości personalizacji wyglądu,
  • funkcji pomiaru ciśnienia,
  • odbierania i wykonywania połączeń telefonicznych,
  • map GPS działających niezależnie od smartfona.

W Polsce więcej mężczyzn (47%) niż kobiet (40%) posiada inteligentny zegarek

Chęć zakupu wyraża jednak taki sam odsetek obu płci (po 12%). Polki w swoich smartwatchach najczęściej korzystają z funkcji liczenia kroków – 70% posiadaczek (vs. 54% mężczyzn mających smart zegarek).

Na dalszych miejscach plasują się:

  • sprawdzanie godziny – 61% (u panów jest to najczęstszy wybór – 59%),
  • odbieranie powiadomień ze smartfona – 41% (ten sam wynik dla obu płci),
  • liczenie kalorii – 36% (vs. 26% Polaków)
  • pomiary medyczne (EKG, tętno) – 31% (vs. 38% dla mężczyzn).

Panie mają także większe oczekiwania co do wyglądu smart zegarka niż mężczyźni. 65% Polek (vs. 56% Polaków) chce nosić smart zegarek „zawsze, bez względu na okazję”. Dodatkowo ponad 1/3 badanych kobiet używających smartwatcha narzeka, że posiadany model nie podkreśla ich stylu.

Czego brakuje kobietom w ich smartwatchach?

Polki zapytane, czego brakuje im w ich smart zegarku, najczęściej odpowiedziały, że:

  • wymiennych pasków, żeby dopasować wygląd do okazji – 23% posiadaczek (vs. 14% posiadaczy),
  • pomiar ciśnienia krwi – 22% (podobnie jak u mężczyzn),
  • możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych – 20% (vs. 13%),
  • niezależne od telefonu mapy GPS – 20% (vs. 25%),
  • personalizacja swojego smartwatcha poprzez dopasowanie wyglądu tarczy (kolor i wzór) do aktualnego ubioru – 20% (vs. 15% u panów).

Zdaniem Polek idealny smart zegarek powinien:

  • działać na jednym ładowaniu minimum 7 dni (48% kobiet mających lub chcących kupić smartwatch),
  • być odporny na wodę i kurz (44%),
  • mieć funkcje monitorujące zdrowie – 39% (vs. 33% u mężczyzn),
  • mieć wielkość koperty, która powinna być dopasowana do szerokości nadgarstka (34%),
  • mieć funkcje sportowe (31%),
  • mieć odpowiedni kolor (30%).

Według mężczyzn Top 5 cech smartwatcha to:

  • długa praca na baterii (45%),
  • odporność na wodę i kurz (43%),
  • duży i wyraźny ekran (40%),
  • funkcje monitorujące zdrowie (33%),
  • wielkość koperty odpowiednia do szerokości nadgarstka (31%).

– Wydawać by się mogło, że panie są dużo mniej zainteresowanie nowościami technologicznymi niż panowie. W przypadku smartwatchy nie jest to prawdą. Kobiety mają równie wysoką świadomość na temat tego produktu jak mężczyźni. Przy zakupie zwracają uwagę na niemalże te same aspekty. Jednocześnie Polki są bardziej wymagające w kwestiach estetycznych niż Polacy. Wybór smartwatchy jest coraz szerszy. Daje to paniom możliwość znalezienia pasującego modelu – podsumowuje Dorota Rakowska, marketing director w Huawei CBG Polska.

Badanie:
Wykonane na zlecenie Huawei CBG Polska przez SW Research, sierpień 2023, N=1001.

  • 1
Prawie połowa Polek ma smartwatche

Prawie połowa Polek ma smartwatche

9 marca 2024

8 marca 2024