Podsumowanie konferencji Sportbiz Summit 2023. Branża widzi konieczność zmian
  • 0
  • 3
15.03.2023

Podsumowanie konferencji Sportbiz Summit 2023. Branża widzi konieczność zmian

Zakończyła się konferencja Sportbiz Summit. Grono specjalistów i praktyków dyskutowało o zmianach, jakich potrzebuje branża sportowa. Dwa dni wypełnione wystąpieniami przedzieliła XIX Gala Sportu i Biznesu Demes. Wręczono statuetki w dwunastu kategoriach.

Na zorganizowanym po raz 21. Sportbiz Summit nie zabrakło prelegentów i gości z zagranicy. Dyskusja skupiła się na:

  • tematach związanych z komercjalizacją sportu;
  • nowych możliwościach dla sponsorów;
  • zmieniającym się sposobie konsumowania widowisk sportowych.

Agata Pniewska z PKN Orlen opowiedziała o zmianach na rynku z perspektywy globalnego sponsora najważniejszych wydarzeń sportowych, takich jak wyścigi Formuły 1. O wyzwaniach telewizji w kolejnych latach opowiadał Marek Szkolnikowski z TVP Sport. Przedstawił polski rynek medialny jako jeden z najbardziej intrygujących w całej Europie.

W dyskusjach wzięli udział m.in.:

  • Szymon Szymański (XTB),
  • Radosław Piesiewicz (PZKosz),
  • Jan Winkiel (PZN),
  • Michał Żukowski (PZPN Invest),
  • Danuta Dmowska-Andrzejuk (SuperLiga SA).

Pierwszy dzień prelekcją zakończyła Joanna Jędrzejczyk

Mistrzyni UFC podzieliła się swoimi przemyśleniami dotyczącymi współpracy ze sponsorami. – Pieniądze nie powinny być najważniejsze. Na początku kariery odrzuciłam propozycję, która dawałaby mi znacznie więcej w tamtym momencie. Myślałam jednak o globalnej ekspozycji i dotarciu. To zaprocentowało w kolejnych latach i zyskałam znacznie więcej – stwierdziła.

W wystąpieniu podkreślała też rolę mediów społecznościowych w kreowaniu współczesnych sportowców. Jest ona często bagatelizowana przez zawodniczki i zawodników.

Zagranicznymi gośćmi Sportbiz Summit 2023 byli m.in.:

  • Timm Jäger z Eintrachtu Frankfurt,
  • Samin Macdonald z agencji Legends International,
  • Lars Haue-Pedersen z agencji BCW,
  • Carlos Canto z agencji SPSG,
  • Tobias Lienhard z firmy Momentus Technologies,
  • Pedro Fernandes Mestriner z Horizm w duecie z Fraserem Readem z Blackburn Rovers,
  • Ophir Zardok Shemer.

Podczas dyskusji wybrzmiał jasny komunikat: każdy sezon to nawet 65 tys. okazji contentowych dla klubu sportowego, organizacji czy zawodnika. Na każdym poziomie rozgrywkowym można przygotować świadczenie sponsorskie, które będzie w stanie zainteresować lokalną firmę. To wciąż wielki, niezagospodarowany potencjał, choć organizacje w Polsce coraz lepiej przystosowują się do potrzeb rynku.

– Branża sportowa widzi potrzebę zmiany. Produkt na odpowiednim poziomie to nie wszystko. Dziś sport rywalizuje z ogromnym segmentem „rozrywka” o ograniczony czas widza. To największe wyzwanie. Dobitnie wybrzmiało to podczas prelekcji i dyskusji znamienitych prelegentów na co dzień zajmujących się sportem – ocenia Szymon Sikorski z agencji Publicon Sport, która była partnerem merytorycznym wydarzenia i odpowiadała za program pierwszego dnia.

Pierwszy dzień spotkania zwieńczyła XIX Gala Sportu i Biznesu Demes

Wśród zwycięzców znaleźli się m.in.:

  • Iga Świątek (Sport Kobiet),
  • PKN Orlen (Sportowa kampania marketingowa sponsora),
  • Viaplay (Media sportowe),
  • DCS Polana Jakuszycka (Obiekt sportowy roku),
  • Respo.Vision (Nowe technologie w sporcie),
  • Polski Związek Żeglarski (Małe wydarzenie sportowe).

Sponsorem głównym wydarzenia był PKN Orlen.

Marketing przy Kawie był patronem medialnym konferencji.

  • 3
Podsumowanie konferencji Sportbiz Summit 2023

Podsumowanie konferencji Sportbiz Summit 2023

Podsumowanie konferencji Sportbiz Summit 2023
Podsumowanie konferencji Sportbiz Summit 2023

14 marca 2023