- 0
- 3
Podsumowanie konferencji Sportbiz Summit 2023. Branża widzi konieczność zmian
Zakończyła się konferencja Sportbiz Summit. Grono specjalistów i praktyków dyskutowało o zmianach, jakich potrzebuje branża sportowa. Dwa dni wypełnione wystąpieniami przedzieliła XIX Gala Sportu i Biznesu Demes. Wręczono statuetki w dwunastu kategoriach.
Na zorganizowanym po raz 21. Sportbiz Summit nie zabrakło prelegentów i gości z zagranicy. Dyskusja skupiła się na:
- tematach związanych z komercjalizacją sportu;
- nowych możliwościach dla sponsorów;
- zmieniającym się sposobie konsumowania widowisk sportowych.
Agata Pniewska z PKN Orlen opowiedziała o zmianach na rynku z perspektywy globalnego sponsora najważniejszych wydarzeń sportowych, takich jak wyścigi Formuły 1. O wyzwaniach telewizji w kolejnych latach opowiadał Marek Szkolnikowski z TVP Sport. Przedstawił polski rynek medialny jako jeden z najbardziej intrygujących w całej Europie.
W dyskusjach wzięli udział m.in.:
- Szymon Szymański (XTB),
- Radosław Piesiewicz (PZKosz),
- Jan Winkiel (PZN),
- Michał Żukowski (PZPN Invest),
- Danuta Dmowska-Andrzejuk (SuperLiga SA).
Pierwszy dzień prelekcją zakończyła Joanna Jędrzejczyk
Mistrzyni UFC podzieliła się swoimi przemyśleniami dotyczącymi współpracy ze sponsorami. – Pieniądze nie powinny być najważniejsze. Na początku kariery odrzuciłam propozycję, która dawałaby mi znacznie więcej w tamtym momencie. Myślałam jednak o globalnej ekspozycji i dotarciu. To zaprocentowało w kolejnych latach i zyskałam znacznie więcej – stwierdziła.
W wystąpieniu podkreślała też rolę mediów społecznościowych w kreowaniu współczesnych sportowców. Jest ona często bagatelizowana przez zawodniczki i zawodników.
Zagranicznymi gośćmi Sportbiz Summit 2023 byli m.in.:
- Timm Jäger z Eintrachtu Frankfurt,
- Samin Macdonald z agencji Legends International,
- Lars Haue-Pedersen z agencji BCW,
- Carlos Canto z agencji SPSG,
- Tobias Lienhard z firmy Momentus Technologies,
- Pedro Fernandes Mestriner z Horizm w duecie z Fraserem Readem z Blackburn Rovers,
- Ophir Zardok Shemer.
Podczas dyskusji wybrzmiał jasny komunikat: każdy sezon to nawet 65 tys. okazji contentowych dla klubu sportowego, organizacji czy zawodnika. Na każdym poziomie rozgrywkowym można przygotować świadczenie sponsorskie, które będzie w stanie zainteresować lokalną firmę. To wciąż wielki, niezagospodarowany potencjał, choć organizacje w Polsce coraz lepiej przystosowują się do potrzeb rynku.
– Branża sportowa widzi potrzebę zmiany. Produkt na odpowiednim poziomie to nie wszystko. Dziś sport rywalizuje z ogromnym segmentem „rozrywka” o ograniczony czas widza. To największe wyzwanie. Dobitnie wybrzmiało to podczas prelekcji i dyskusji znamienitych prelegentów na co dzień zajmujących się sportem – ocenia Szymon Sikorski z agencji Publicon Sport, która była partnerem merytorycznym wydarzenia i odpowiadała za program pierwszego dnia.
Pierwszy dzień spotkania zwieńczyła XIX Gala Sportu i Biznesu Demes
Wśród zwycięzców znaleźli się m.in.:
- Iga Świątek (Sport Kobiet),
- PKN Orlen (Sportowa kampania marketingowa sponsora),
- Viaplay (Media sportowe),
- DCS Polana Jakuszycka (Obiekt sportowy roku),
- Respo.Vision (Nowe technologie w sporcie),
- Polski Związek Żeglarski (Małe wydarzenie sportowe).
Sponsorem głównym wydarzenia był PKN Orlen.
Marketing przy Kawie był patronem medialnym konferencji.
- 3