- 4
- 5
Platforma komunikacji Orbit „Żuje się dobrze” w Polsce
Mars Wrigley odświeża komunikację marki Orbit nową kampanią „Żuje się dobrze”. Pokazuje, że bezcukrowa guma może być orzeźwiającą przekąską, ale i dać konsumentom chwilę dla siebie.
Kampania przypomina, jak ważne jest poczucie, że jest się tu i teraz. Podkreśla też znaczenie małych chwil dla siebie w zabieganym życiu. W świecie zdominowanym przez negatywne newsy, a także wymagające środowisko pracy, pokolenie Z jest bardziej zestresowane niż poprzednie pokolenia w tym samym wieku (za: Gallup, Voices of Gen Z, 2023). Z badania przyprowadzonego na zlecenie Mars Wrigley wynika, że aż 31 proc. przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów w Polsce doświadcza 2–3 mikrostresów dziennie (badanie Censuswide*).
– Mikrostresy to drobne, stresujące momenty, które występują regularnie. W danej chwili zazwyczaj nie znaczą dla nas wiele. Jeśli jednak nie zostaną rozwiązane, mogą narastać i powodować długoterminowe problemy z dobrym samopoczuciem. W świetle tych obserwacji marka chce pomóc młodszemu pokoleniu odkryć zabawne i niekonwencjonalne sposoby radzenia sobie w stresujących momentach – podkreśla Laura Lipska, senior brand manager, Mars Polska.
Kampania składa się z serii spotów reklamowych z „myślotokiem” w roli głównej
Wewnętrzna gadanina może dochodzić do głosu w dowolnym momencie, kradnąc naszą uwagę, rozpraszając bądź niepokojąc. „Gadające usta” mają być wyrazem rozmowy toczącej się w naszym wnętrzu i odzwierciedlać naturalny przepływ myśli, którego doświadczamy w ciągu dnia. Myślotok może pojawić się chociażby w takich momentach jak spotkanie, czytanie w bibliotece lub uczestnictwo w wykładzie. Kampania przypomina, że bez względu na przyczyny guma do życia może być dobrym towarzyszem takich chwil.
Kampania jest widoczna w telewizji w postaci 15-sekundowych spotów oraz w przestrzeni miejskiej na nośnikach DOOH. W mediach społecznościowych (Meta, TikTok, YouTube) trwa także emisja dziewięciu formatów wideo. Na drugą połowę roku zaplanowano start aktywacji „Orbita Chillu”, która będzie poszerzeniem komunikacji nowego pozycjonowania marki.
Działania są adaptacją globalnej platformy „Chew good” stworzonej przez agencję Energy BBDO i Omnicom.
*Badanie Censuswide na zlecenie Mars Wrigley via Weber Shandwick. Przeprowadzone wśród Gen Z oraz milenialsów (16–42 lata) w Wielkiej Brytanii, Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Kazachstanie. N=1000.
- 5