Żucie da lepsze życieŻucie da lepsze życieŻucie da lepsze życieŻucie da lepsze życie
Reklama w efektownej konwencji eksperymentu lub performance’u (kadr ze spotu)

Żucie da lepsze życie

Żucie da lepsze życie
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Eksperyment przeprowadzony przez producenta gum do żucia Beldent przekonuje, że ludzie żujący gumę są lepiej postrzegani przez otoczenie. To majstersztyk – wykorzystuje pętlę nawyków, wobec której jesteśmy często bezbronni.

W Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Buenos Aires powstała instalacja „Almost identical”. Kilka par krzeseł, na których siedziały różne pary dorosłych bliźniąt. Jedno z nich żuło gumę.

Naprzeciwko nich umieszczono stoły, przy których uczestnicy badania odpowiadali na pytania:

„Które z bliźniąt budzi większą sympatię otoczenia?”
„Które ma więcej przyjaciół?”
„Które uprawia więcej seksu?”

Widzowie musieli zdecydować: który z bliźniaków „managerów” w garniturach chętniej da podwyżkę? Żujący gumę czy ten z nieruchomą twarzą? Na innym stanowisku padło pytanie dotyczące dwóch identycznych, umundurowanych policjantów – który z nich to „zły glina”?

W akcji wzięło udział 481 osób.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja