Peja tatuuje się w kampanii Pyszne.pl, zachęcając do sięgania po dania wegańskie
  • 0
  • 2
12.01.2022

Peja tatuuje się w kampanii Pyszne.pl, zachęcając do sięgania po dania wegańskie

Z okazji Veganuary 2022 Pyszne.pl mierzy się ze stereotypami dotyczącymi kuchni roślinnej, łącząc siły z rozpoznawalnymi postaciami polskiego show-biznesu. W akcji uczestniczy m.in. Peja stojący na czele tzw. VeGangu, do którego przystępują także: Maria Winiarska, Red Lipstick Monster, Chujowa Pani Domu i Andrzej Wrona. Na znak poparcia dla inicjatywy ambasadorzy pokazują na swoich ciałach podobne tatuaże, polecają ulubione dania i zachęcają do dołączenia.

Nieodpowiednie dla twardzieli, bez smaku, monotonne, trudne w przygotowaniu i mało sycące? Choć wybór jedzenia wegańskiego jest szerszy niż kiedykolwiek wcześniej, nadal można zetknąć się z takimi opiniami. Pyszne.pl chce to zmienić, inspirując do próbowania bogactwa kuchni roślinnej poprzez prezentowanie szczególnie budzących apetyt dań z restauracji.

Wszystko zaczyna się od rapera Pei, który właśnie opublikował na swoim profilu na Instagramie wideo relacjonujące jego wizytę w salonie tatuażu. Na jego plecach pojawił się symbol noża, na który nabite jest awokado. To znak wsparcia dla inicjatywy Veganuary. Raper przekonuje do częstszego wybierania dań wegańskich. Jako pierwszego zaprasza do wspólnego bezmięsnego posiłku swojego tatuażystę. Bad boys wybrali z tej okazji coś w sam raz na pierwsze doświadczenie z kuchnią całkowicie bezmięsną – autorskiego Nacho VeGang z roślinnym burgerem, dostępnego w restauracjach Pasibus na Pyszne.pl wyłącznie w styczniu.

Swoje sposoby na smaczne, różnorodne, łatwe i sycące jedzenie wegańskie ujawnią w ramach kampanii także: Maria Winiarska, Red Lipstick Monster, Chujowa Pani Domu i Andrzej Wrona. Osoby pochodzące z tak różnych światów łączy jedno – zamiłowanie do kuchni roślinnej. Dlatego też każda z nich pokaże w styczniu na swoim instagramowym profilu tatuaż podobny do tego, który sprawił sobie Peja. Wzmocnią dzięki temu przekaz zachęcający do wybierania dań wegańskich.

Jak wskazują wyniki badania „Polacy o kuchni wegańskiej 2022” zrealizowanego na zlecenie serwisu, 63% Polaków sięga po dania wegańskie. 2/3 spośród nich robi to co najmniej raz w miesiącu. Prawie 60% uważa, że bycie weganinem jest trudne. Niemal połowa zgadza się jednak co do tego, że samo włączanie do menu dań roślinnych jest łatwe.

Polacy uważają, że kuchnia wegańska jest zdrowsza i modniejsza niż niewegańska. Ustępuje jej jednak pod względem smaku, różnorodności, łatwości przygotowania czy zaspokajania apetytu. Polacy poleciliby ją przede wszystkim kobietom oraz osobom o niskim poziomie aktywności fizycznej, o niewielkim apetycie, podążającym za modą, o małych wymaganiach smakowych oraz z nadwagą.

Roślinne jedzenie długo kojarzyło się jako mało charakterne, mdłe, a ci najbardziej sceptyczni twierdzili, że każde wegańskie danie można zjeść łyżką. Przez długi czas to stwierdzenie nie było dalekie od prawdy. W ciągu ostatnich kilku lat możemy obserwować, jak diametralnie zmieniło się podejście do kuchni roślinnej. Ma ona wiele twarzy. Wegańska oferta restauracji jest dzisiaj równie atrakcyjna, co dania w tradycyjnej odsłonie.

Jedzenie bez mięsa przestało być postrzegane jako kompromis w odniesieniu do smaku czy wartości odżywczych. W parze z rosnącą popularnością kuchni roślinnej idzie skupienie przyjemności, jaką powinno dawać jedzenie. Praktycznie zerowego wysiłku wymaga dziś przełamanie stereotypu sałatki jako jej fundamentu – zauważa Maciej Otrębski z RoślinnieJemy.

Oprócz działań PR i influencerskich kampania obejmuje media internetowe i kanały własne Pyszne.pl. Kreację przygotował zespół wewnętrzny marki oraz agencje Lensomai Communication i 180heartbeats + Jung v Matt.

  • 2
Peja

Peja tatuuje się w kampanii Pyszne.pl

12 stycznia 2022

11 stycznia 2022