Influencerzy i misie NFT. UOKiK przygląda się sprawie
  • 0
  • 6
12.01.2022

Influencerzy i misie NFT. UOKiK przygląda się sprawie

Niektórzy influencerzy zastąpili ostatnio swoje zdjęcia profilowe w mediach społecznościowych wizerunkiem misia. To część promocji projektu Fancy Bears Metaverse, którego celem jest sprzedaż tokenów NFT. Sprawie przygląda się UOKiK.

Krzysztof Gonciarz, Magda Gessler, Joanna Jędrzejczyk, Malik Montana – to tylko niektórzy influencerzy, którzy promują misie NFT. Zastąpili zdjęcie profilowe wizerunkiem przypominającego ich misia. Ta zmiana odnosi się do projektu Fancy Bears Metaverse. W jego ramach powstało 8888 tokenów NFT – wizerunków misiów.

Własny token można kupić, płacąc kryptowalutami. W przeliczeniu na złotówki trzeba na niego wydać około 2 tys. zł. Twórcy projektu przekonują, że taki zakup pozwala dołączyć do elitarnego grona i w przyszłości czerpać korzyści. Na przykład wziąć udział w loterii, w której do wygrania będzie ferrari.

Influencerzy nie oznaczyli swoich nowych zdjęć profilowych jako wpisów związanych z reklamą Fancy Bears Metaverse. Sprawą zainteresował się UOKiK. Urzędnicy sprawdzają, czy nie doszło do naruszeń. Magda Gessler jako pierwsza z influencerek usunęła swój wpis na temat Fancy Bears Metaverse.

  • 6
influencerzy i misie NFT

Influencerzy i misie NFT to kolejna sprawa, której przygląda się UOKiK

11 stycznia 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.01.2022

Efektu świąt nie było. Grudniowe nastroje w handlu dalekie od optymizmu. Badanie danych M/platform dla segmentu handlu tradycyjnego

W grudniu po raz kolejny odnotowano niski poziom nastroju w handlu tradycyjnym. Jak wynika z badań M/platform, wskaźnik NHT w ubiegłym miesiącu wyniósł 36,1 pkt. i choć był wyższy od listopadowego o 12,3 pkt., to znalazł się 8 pkt. poniżej oczekiwań. Prowadzący małe i średnie sklepy handlu tradycyjnego z niepokojem patrzą w przyszłość. Wynik badania oczekiwań w stosunku do stycznia (NHT+1) to jedynie 23 pkt. w skali od 0 do 100.